עולם חדש
עולם חדשצילום מתוך הסרט

הזמר אביב גפן נרתם להוביל מהלך חברתי עבור חברת tom, חברת אינטרנט חדשה המגנה על ילדים מפני תכני אלימות, פורנוגרפיה והטרדות מיניות ברשת.

במסגרת הקמפיין יצא גפן לצלם מסע דוקומנטרי ובמהלכו תפס פושע ברשת. בתום הצילומים הגיש גפן תלונה במשטרה.

בסרט, שנקרא "עולם חדש", מנסה גפן להבין מה המשמעות של להיות ילד או ילדה בני 13 בישראל 2015. במהלך הצילומים הפדופיל שהיה על קו הטלפון לא בחל בשום אמצעים, ולא ידע שהוא משוחח עם מומחית לנושא הרשת, כאשר לצידה ישב אביב גפן. 

גפן נפגש עם קשת רחבה של גורמים, חלקם חוקרים את עולם הסייבר וחלקם אף פגועים ממנו. בין השאר נפגש עם קציני משטרה, אישי ציבור, מומחים, וילדים, חלקם פגועים מבריונות רשת וכאלו שהקימו קבוצות שנאה כנגד ילדים אחרים באינטרנט ואף זכו ל"הצעות לפרסום" מחברות בדף הפופולרי שלהם.

במהלך צילומי הסרט אמר גפן, "כהורה וכבן אדם - עברתי חוויה מזעזעת. שנים שאני  עסוק וכותב על העולם החדש הזה שסביבנו, אבל החוויה שעברתי רחוקה מכל מה שדמיינתי. איבדנו את העקבות של ילדינו אי שם ברשת, וכשהכל פתוח אנונימי זמין ובחינם, תמיד יהיה מי שינצל את זה.

''כנראה שכולנו מחוברים אבל מנותקים באותו הזמן - הילדים שלנו בבית ואנחנו רואים אותם, אבל בעצם לא רואים כלום", הוסיף הזמר.

יריב פאר, מנכ"ל חברת tom שיזמה את הסרט אומר כי זאת לא תופעה חד פעמית. ''הסרט הוא קריאת השכמה לכל הורה בישראל. אם לפני עשור חששנו מהבריון השכונתי, חשוב שההורים יבינו שהסכנה עברה בשנים האחרונות  למרחב האינטרנטי''.

לדבריו, ''ההורים היום לא מודעים לסכנות וחווים תחושת "לי זה לא יקרה כי הילד שלי מחונך". הילדים שלנו נכנסים לאוטוסטרדה של האינטרנט לבדם ומוצאים עצמם מול פדופילים, סוטים ואנשים אלימים, אשר מכירים את כל השיטות להביא ילד צעיר למעשים שהוריו לא חלמו שייעשה.

פאר מסביר כי ''ההורים לא חייבים להיות פריקים של מחשבים כדי להגן על הילדים שלהם, כמו שלא צריך להבין במכונאות כדי לשים חגורת בטיחות. שם המשחק הוא טיפול ומודעות, והורים שיידעו להתייעץ בזמן, ולהתקין לילדים שלהם את אמצעי ההגנה הנכונים ברשת - יצמצמו את הסכנה שעומדת בפניהם".