בנט: רמת הגולן היא המבחן

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, הציג אחר הצהריים (ראשון) את תכניתו המדינית החדשה, המעמידה במרכז את ההכרה הבינלאומית בסיפוח הגולן. 

בנט הסביר, כי בעוד ביהודה ושומרון יכולה להיות מחלוקת, הרי שהמצב הגיאו-אסטרטגי בגולן ברור, "יש לנו מחלוקת על יהודה ושומרון, העולם עדיין מנסה לקדם שם תוכניות דמיוניות, בואו נשים את זה בצד. אבל בגולן? לאסור יצוא תוצרת מהגולן? בשם מה? למי הם היו רוצים שנעביר את הגולן? לג'בהת-אל נוסרה? לאל-קאעידה? לדאע"ש? הגיע הזמן לומר די לצביעות, מספיק עם המוסר הכפול".

"אני קורא מכאן לקהילה הבינלאומית, עימדו איתנו, הכירו עכשיו בריבונות הישראלית על רמת הגולן", קבע בנט. "הגיע הזמן לעשות צדק ולבלום את כוחות האיסלאם הקיצוני המטורף. זה או ישראל, או דאע"ש. ההפרה היחידה של זכויות האדם בגולן היא בצד המזרחי, מעבר לגבול".

"אני פונה לעולם, השמיעו את קולכם, אתם יכולים להראות שאינכם צבועים", הוסיף בנט. "אני קורא לידידי ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ולידידי ח"כ יאיר לפיד, בואו נתאחד סביב רמת הגולן".

בנט ציין, כי התמקדות ברמה תחייב גם את ישראל לשים אותה במרכז סדר היום, "אנחנו חייבים להציב את ההתיישבות ברמת הגולן כאתגר לאומי בשנים הקרובות, באמצעות תמריצים בנושא דיור, תעסוקה וחינוך. צריך להגיע ל-120 אלף יהודים ברמת הגולן בשנים הקרובות, זה אפשרי".