שקד, סלומיאנסקי וראשי הרשימות המתאחדות
שקד, סלומיאנסקי וראשי הרשימות המתאחדותצילום: הרן

עו"ד אפרת רוזנבלט ראש רשימת מחץ, הובילה מהלך משותף עם עו"ד יצחק נטוביץ של איחוד כוחות בציונות הדתית לרשימה אחת בבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין שיתקיימו בשבוע הבא.

עו"ד יצחק נטוביץ ועו"ד אפרת רוזנבלט אומרים כי הציונות הדתית ניצבת בפני שעת כושר והזדמנות שמעולם לא היו לה.

לראשונה בתולדות הציונות הדתית נבחריה עומדים בראש מערכת המשפט - ברשות המבצעת וברשות המחוקקת, על כן יש להשלים משולש זה באמצעות חיזוק כוחה של הציונות הדתית בלשכת עורכי הדין. הם קוראים לכלל ציבור עורכי הדין הדתיים והמסורתיים להצביע לרשימה צדק ומשפט, הרשימה הדתית מסורתית היחידה.

על פי הסיכום, שגובש במשותף עם בכירי הציונות הדתית, רשימתה של עו"ד רוזנבלט, מתמזגת לתוך הרשימה הציונית דתית "צדק ומשפט" בראשות עו"ד יצחק נטוביץ'.

עו"ד רוזנבלט תיבחר לועד מחוז מרכז ולמועצה הארצית של לשכת עורכי הדין כנציגת המחוז, כך שהכח המאוחד של שתי הרשימות יגדל.

עו"ד רוזנבלט ממשיכה לכהן כנציגת הלשכה בוועדה למינוי דיינים, תחזק את כוחה של הציונות הדתית בוועדה, ואף תיבחר לקדנציה נוספת לאחר תום הקדנציה הנוכחית, בתמיכת סיעת "צדק ומשפט", יחד עם נציג נוסף מטעם רשימת "צדק ומשפט".

חברי כנסת בכירים ממפלגת "הבית היהודי" שיבחו את המהלך של עו"ד רוזנבלט, ואמרו כי היא גילתה אחריות ציבורית והוכיחה שהאינטרס של הציבור הציוני-דתי ולא הפרטי, הוא המנחה אותה.

עו"ד נטוביץ ועו"ד רוזנבלט ציינו, כי המהלך יבטיח את שילובם של עורכות ועורכי דין מהציונות הדתית בשורה הראשונה של התפקידים הבכירים והמשפיעים בלשכה.

רשימת צדק ומשפט תציב בראש סדר היום שלה בקדנציה הקרובה בחירת דיינים ציונים לבתי הדין הרבנים, טיפול הלשכה באמצעות ועדות המורכבות מעורכי דין המומחים בתחום בנושא מניעת החרם כנגד ישראל ומניעת השימוש בבית הדין הבינלאומי בהאג כנגד המדינה. וכמובן קידום המשפט העברי והטמעתו במערכת המשפט הישראלית, העלאת רמת המקצוע באמצעות שינוי כללי לשכת עורכי הדין וביטול חוקים הפוגעים בעורכי הדין ושכרם. כמו כן, תתרחב פעילות לשכת עורכי הדין בשומרון לרווחת עורכי הדין המתגוררים באיזור.

ברשימת צדק ומשפט אומרים, כי "רק משולש הכוחות של שרת המשפטים, אילת שקד, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ח"כ ניסן סלומינסקי ונציגות חזקה ציונית דתית בלשכת עורכי הדין, במועצה הארצית ובמחוזות תל אביב וירושלים, יאפשר שינוי משמעותי בנקודות החשובות לציבור הדתי לאומי".