סתיו שפיר
סתיו שפירצילום: פלאש 90

ועדת הכספים של הכנסת החלה הבוקר (שני) בדיוניה על התקציב לשנים 2015 – 2016 בהשתתפות החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי בויאנג'ו.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), התייחס לפעולת הממשלה ללא תקציב מאושר, "היעדר תקציב מאושר עד כמעט תום שנת הכספים מסב נזק עצום למשק. הסכמתי להאריך את מועד אישור התקציב בשל בקשת שר האוצר להביא רפורמות רבות לטובת הציבור".

החשבת הכללית הסכימה, כי זהו "מצב חסר תקדים שעד נובמבר אין תקציב מאושר. בפועל מתנהלים לפי תקציב 2014 המקורי חלקי 12 ומאשרים דברים חשובים ודחופים. התקשרויות חדשות מאושרות רק על דברים שוטפים כגון אחזקה וניקיון".

ח״כ סתיו שפיר (עבודה) דרשה בדיון, כי החשבת הכללית במשרד האוצר תפרסם את הפרוטוקולים של קבלת ההחלטות על תקציב המדינה בוועדת החריגים, בזמן 10 החודשים בהם לא מאושר תקציב.

לדברי שפיר, "אי אפשר לתפוס את הנוהל המפוקפק הזה שמשרד האוצר מאשר סכומים של מיליארדים למקומות שונים בלי לתת שום דין וחשבון לאן הולך הכסף, וללא פיקוח של הכנסת".

שפיר ציינה, כי "באפריל האחרון אושרו 3.7 מיליארד שקלים בהוצאות חריגות. לאן הלך הכסף? קרוב למיליארד שקלים קיבל משרד הבינוי לצרכי התקשרויות עם גופים חציוניים וספקים. עם מי? איפה בארץ? לאיזו מטרה? 4 מיליון שקלים לטובת יועץ אסטרטגי למשרד האוצר, מי היועץ הזה? איזה קסמים הוא עושה, שמגיעים לו ארבעה מיליון שקלים מכספי ציבור? למה משרד האוצר זקוק ליועץ חיצוני?".

לדבריה, "זו בגידה של ממש באמון הציבור. תקציב המדינה הוא החוזה החשוב ביותר בין המדינה לאזרחיה, המדינה מכניסה את ידה עמוק לכיס של כולנו ולוקחת כספי מיסים, והאוצר בוגד בחוזה הזה".