שקד, סלומיאנסקי וראשי הרשימות המתאחדות
שקד, סלומיאנסקי וראשי הרשימות המתאחדותצילום: הרן

מפלגת "הבית היהודי" פרסמה בצעד חריג הודעה רשמית, בה היא מביעה תמיכה ברשימת "צדק ומשפט" בבחירות בלשכת עורכי הדין.

בהודעת המפלגה נאמר, כי "מפלגת הבית היהודי והסיעה בכנסת רואות חשיבות רבה בנציגות חזקה של ערכי הציונות, הדת והמסורת, בלשכת עורכי הדין, במיוחד בשל תפקידה המרכזי של הלשכה במערכת המשפט וקוראת לציבור תומכיה, עורכי הדין, להצביע לרשימת 'צדק ומשפט' בראשות עו"ד יצחק נטוביץ בבחירות הקרובות, שייערכו ביום ג' כ"ט סיוון תשע"ה".

נציין, הרשימה הדתית מסורתית 'צדק ומשפט' בראשותו של עו"ד יצחק נטוביץ מתמודדת למועצה הארצית וגם למחוזות תל אביב וירושלים של לשכת עורכי הדין. כיום יש לצדק ומשפט נציגות במועצה הארצית ובמחוז תל אביב. בבחירות הקרובות מרחיבה הרשימה את פעילותה ותתמודד גם במחוז ירושלים ברשימה בראשותו של עו"ד מוטי חזיזה.

הבעת התמיכה הרשמית באה בעקבות איחוד הרשימות הדתיות-לאומיות בלשכה, עליה סוכם בסוף השבוע שעבר.

ברשימת 'צדק ומשפט' מציינים, כי הם מבקשים לקדם בראש ובראשונה מינוי דיינים ציוניים בבתי הדין הרבניים, קידום המשפט העברי, ופעילות משפטית ציונית בעניין החרם נגד ישראל והפניות לביה"ד הבינלאומי בהאג.

בנוסף מציינים ברשימה מטרות כדוגמת חיזוק הערכים והמסורת בלשכה, שמירה על רמת המקצוע, הרחבה והעמקה של הפעילות הקיימת המותאמת לעורכי דין דתיים ושומרי מסורת ובד בבד קיום פעילויות בתחום האתיקה ושמירה על רמת המקצוע והסטת תקציבים לטובת פעילויות רבות נוספות.

ברשימת צדק ומשפט אומרים כי, "רק משולש הכוחות של שרת המשפטים, אילת שקד, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ח"כ ניסן סלומינסקי ונציגות חזקה ציונית דתית בלשכת עורכי הדין, במועצה הארצית ובמחוזות תל אביב וירושלים, יאפשר שינוי משמעותי בנקודות החשובות לציבור הדתי לאומי".