סתיו שפיר
סתיו שפירצילום: פלאש 90

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון ביום ראשון הקרוב בהצעת החוק לשכירות הוגנת שמטרתה להגדיר תנאי מחיה בדירות להשכרה ולהחיל מנגנון פיקוח על העלאת שכר הדירה.

את הצעת החוק יזמה עוד בכנסת הקודמת ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני). לאחר מאמצים רבים היא אומצה על ידי שר האוצר דאז יאיר לפיד ושרת המשפטים ציפי לבני, אולם החקיקה לא הגיעה להבשלה בשל מחלוקות בקואליציה.

כעת, שיתוף פעולה מפתיע בין סיעת 'כולנו' לח"כ שפיר עשויה להעביר את הצעת החוק.

הצעת החוק הנוכחית שונתה במעט, אולם עיקר ההצעה נותר כשהיה. "עיקרי ההצעה נותרו כשהיו - הסדרה של שוק השכירות, קביעה של חוזים ארוכי טווח, פיקוח על העלאת מחירי השכירות, הגדרה של מהי דירה ראויה למגורים והגדרת תחומי האחריות של השוכר והמשכיר כחלק מהחוזה", אמרה ח"כ שפיר.

לפני כשבועיים דווח כי סיעת 'כולנו' מתכוונת ליזום הצעת חוק ברוח זו, ובדיונים שנערכו בצמרת האוצר הוחלט כי החוק יקודם במהרה בחודשים הקרובים וייתכן שאף יוגש לפני שתכנית הדיור שמקדם השר כחלון תגובש במלואה.

לפי הצעת החוק המקורית של 'כולנו', בעל דירה לא יוכל להעלות את שכר הדירה לתקופה של שלוש עד חמש שנים ובמהלך שנים אלה שכר הדירה יוצמד למדד או שיעלה ב-2% בשנה. כעת, ככל הנראה הצעת החוק של 'כולנו' צפויה להתמזג עם הצעת החוק של שפיר.