רונאל פישר
רונאל פישרצילום: יונתן סינדלר

יו"ר הנהלת תנועת  אומ"ץ, אריה אבנרי, תובע מהיועץ המשפטי לממשלה להדיר את עצמו מעיסוק כלשהו בפרשת רונאל פישר והחקירות המתקיימות סביבו. זאת לנוכח הדיווחים בתקשורת אודות הפלגתם המשותפת ביאכטה של פישר.

נזכיר כי בימים האחרון התברר כי אחת משיטות הפעולה של עו"ד פישר הייתה זימונם של בכירים מצמרת המשטרה והמשפט אל היאכטה שלו, שם, כך על פי החשד, השקה אותם במשקאות אלכוהוליים שסייעו לו להפיק מהם מידע חיוני על חקירות שמתקיימות. כמו כן נהג, לכאורה, לתעד אותם במצבים מביכים שאיפשרו לו, כך על פי החשד, לאיים עליהם בהפצת המידע והתצלומים.

פנייתו של אבנרי ליועץ המשפטי לממשלה אינה עוסקת בסוגיות אלה של חשד וחשש לסחיטת מידע וסחיטת אורחים ביאכטה שלו, אלא לעצם הקשר הידידותי שככל הנראה ניהלו השניים. בראיון ליומן ערוץ 7 מזכיר אבנרי כי היועץ המשפטי לממשלה בימיו כעורך דין פרטי היה נחשב לאדם מתוקשר מאוד ובין השאר עסק גם בענייניו של ראש הממשלה, נתניהו. לימים, כאשר מונה לתפקידו חתם על התחייבות לפיה לא יעסוק בתיקים הנוגעים ללקוחות עבר שלו, חתימה שלא עמד בה כאשר למרות הכול עסק בענייניו של נתניהו.

כעת, כך מקווה אבנרי, כאשר נחשפה פרשת עורך הדין פישר זה לא עניין של עורכי דין שהתכתבו ביניהם או שנתקלו אחד בשני באיזו חתונה. כאן מדובר שהוא התארח ביאכטה שלו, ואנחנו לא יודעים כמה פעמים. אז נכון שהיועץ המשפטי טוען שלא היו בינו לבין רונאל פישר קשרי ידידות, אבל מאחר שרונאל פישר הוא לקוח ותיק של אומ"ץ ואנחנו עוסקים בשורה של פרשות חמורות, אמרנו לויינשטיין שלא משנה אם תקרא לזה ידיות או לא, מאחר והכרתם מוטב שלא תעסוק בענייניו של רונאל פישר".

בדבריו דה אבנרי את רוח תגובת משרד המשפטים כפי שפורסמה בתקשורת. על פי תגובה זו ויינשטיין ופישר נפגשו "פעמים בודדות בנסיבות חברתיות, לפני כעשור, בעת היותו עו״ד פרטי. עו״ד וינשטיין גם פגש בשעתו את עו״ד פישר על סירת דייגים שהיתה בבעלותו של פישר בעת ההיא. מכל מקום, בינו לבין עו״ד פישר מעולם לא שררו יחסים אישיים קרובים. אשר על כן, לא הייתה כל סיבה שהיועץ המשפטי לממשלה ימדר עצמו מעיסוק בפרשה". לטעמו המינוח 'סירת דייג' בו השתמשה דוברות משרד המשפטים לא נועדה אלא למזער את הקשרים בין השניים. "המילה 'סירת דייגים' מצחיקה אותי. מה זה סירת דייגים? רונאל פישר דג כסף ולא דגים", אומר אבנרי המבטיח כי אם לא יענה היועמ"ש לדרישת אומ"ץ בכוונתו לעתור לבג"ץ.

תוך כדי דבריו מדווח אבנרי על פרשה נוספת הנחשפת היום על ידי אומ"ץ ועניינה התנהלותו לכאורה של עו"ד פישר. לדבריו עדויות שהגיעו לתנועה הובילו לכך שפישר סחט לכאורה לקוחות שתיאר את עצמו בעיניהם כמי שסגר עבורם תיקים ברשות המיסים.

"קיבלנו מידע שרונאל פישר היה פונה לאנשי עסקים ואומר להם שידוע לו שנפתחה נגדם חקירה במס הכנסה, ידוע לו מחברים שם, ואז אמר שסגר להם את התיק ודרש סכומי כסף ניכרים ובפועל התברר שלא היו בכלל תיקים", מספר אבנרי ומוסיף כי אומ"ץ פנתה לרשות המיסים ולמח"ש בדרישה לחקור את המידע שהגיע לידיהם.