עודד קוטלר
עודד קוטלרצילום: אורן נחשון, פלאש 90

השחקן עודד קוטלר תקף הערב (ראשון) בחריפות את שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) ואת מצביעי המחנה הלאומי.

"תארי לך גברת רגב את עולמך שוקט ללא ספר, ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאין מפריע בו אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב", אמר קוטלר.

בכנס של אומני השמאל בנמל יפו הוסיף קוטלר כי "זה הרגע להרים ראש אל מול ההתבהמות השלטת ברחובותינו האומנותיים במקרה שלנו ולומר לגברת רגב - תרגיעי. לא ניתן לך לעמול קשה, לא נאפשר לך ליצור במקומנו, לא ניתן לך לומר לנו מה לעשות ואיך לעשות ומה לא לעשות".

האומנים והיוצרים מחו על הצעדים וההתבטאויות של שרי הממשלה ביחס לתרבות בישראל. "החשש הגדול הוא שהם מנסים לסתום פיות ולהפוך אותנו למשרתים של השלטון", אמר בכנס השחקן משה איבגי. "אנחנו לא כאלה. האמנות והתרבות צריכות לפעול בחירות גמורה".

הזמר והמלחין חנן יובל אמר בכנס כי "מראש הממשלה הייתי מצפה לשפוך מים קרים על אמירות כאלו. הוא ראש ממשלה של כל עם ישראל, לא רק של 30 אחוז. לצערי הוא אמר מה שאמר על הערבים בבחירות. אני מצפה שיהיה מנהיג. בבית הנשיא יש לו דוגמה איך להתנהג".

השחקן שלמה וישינסקי שהשתתף גם הוא באירוע לא היה נשמע מודאג ממעשיה של שרת התרבות רגב. "אני לא מודאג. דיברנו עם השרה והיא מתכוונת להצליח בתפקידה. אם תצליח - גם אנחנו נצליח".

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב (ליכוד), אמרה בתגובה לדברי קוטלר כי "הכינוי לשלושים המנדטים של הליכוד שהם בהמות מלחכות עשב הוא כינוי החושף את הפנים המכוערות והמתנשאות של הדובר, עודד קוטלר וחלק מהנוכחים שמחאו לו כפיים. האמירה של קוטלר בעיניי מבטאת חושך תרבותי".

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר כי "מילותיו של קוטלר, המילים שיצאו לגרבוז מהפה ומחיאות הכפיים שבאו בעקבותיהן מקהל השומעים, הן התנהגויות שבינן לבין תרבות ואהבת האדם או פלורליזם אין דבר וחצי דבר.

גם אומנים ואנשי רוח צריכים לדעת שבוויכוח קשה ומוצדק צריך לבחור להישאר בני אדם ולנהוג בכבוד במי שחושב אחרת. אפילו כשעמדתו מוציאה מהדעת".