מטפל בסוגיה הבעייתית לא פחות מבחינתו - חלוקת התפקידים בליכוד. בנימין נתניהו
מטפל בסוגיה הבעייתית לא פחות מבחינתו - חלוקת התפקידים בליכוד. בנימין נתניהוצילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי שבועות בהם התרוצץ ראש הממשלה בין חברי מרכז הליכוד ברחבי הארץ, ואחרי שיחות טלפון ארוכות עם חברי מרכז בולטים, יכול בנימין נתניהו לרשום לעצמו ניצחון במרכז המפלגה שהעניק לו אמון מחודש.

בתום ספירת הקולות הערב (ראשון) התברר כי הצעת הפשרה של ראש הממשלה גברה על הצעתו של ח"כ דוד אמסלם ולמעשה נקבע כי מתפקדי הליכוד יבחרו את הרכב הרשימה הארצית לכנסת, וחברי המרכז יבחרו את נציגי המחוזות.

ראש הממשלה נתניהו סיכם את ההצבעה בדברי תודה לחברי המרכז ואמר: "אני מבקש להודות לחברי המרכז שגילו אחריות, התייצבו מאחורי הצעתי והצביעו לטובת הליכוד ולמען אחדות התנועה".

חבר הכנסת אמסלם, שהציע שחברי המרכז יבחרו את כל רשימת הליכוד לכנסת, אמר מוקדם יותר עוד טרם פרסום התוצאות כי "מעל אלפיים חברי מרכז הגיעו לממש את זכותם הדמוקרטית וזה ההישג הגדול של מפלגת הליכוד. ביקרתי היום במספר קלפיות ברחבי הארץ ונהניתי מכל רגע''.

לדבריו, ''אין כאן שום מטרה להביך את ראש הממשלה, זה לא אישי וזו לא התמודדות של דודי אמסלם נגד בנימין נתניהו. זו הצבעה על דרך ועל עתידה של התנועה בשנים הבאות''. ח"כ אמסלם הבטיח כי יקבל כל תוצאה. ''אפעל לחיזוק התנועה בכל דרך בה יחליטו החברים לצעוד".

נתניהו לחברי המרכז: לכו להצביע
(צילום: אתר 'בחדרי חרדים')

יו"ר מרכז הליכוד, שר המדע דני דנון, אמר בתום ספירת הקולות כי "חברי מרכז הליכוד הוכיחו היום את כוח הדמוקרטיה בתנועת הליכוד. כפי שהתחייבתי ההצעות הובאו להכרעה של חברי המרכז, ליבה הפועם של התנועה. כעת כולנו נעבוד יחד ליישום ערכי הליכוד".