הרווח לירושלמים: 29 מיליון ש''ח
הרווח לירושלמים: 29 מיליון ש''חצילום: pigmentalstudios

ירושלים מצטיירת נפלא: אולפני דיסני יפיקו בירושלים סדרת אנימציה של המותג החדש של החברה.

Polarizers, סדרת אנימציה נוספת, תופק בבירה באמצעות שיתוף פעולה בין חברת 'אופרייטינג רום' ישראל, ענקית המדיה והתוכן 'טכניקולור' (לוס אנג׳לס), וחברת 'נלוונה' - מפיקת האנימציה הגדולה בעולם לטלוויזיה, שחתומה על הצלחות דוגמת בייבלייד (Beyblade) ובקוגן (Bakugan).

החברות מגיעות לארץ בעקבות החלטה של המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, להשקיע כ-8 מיליון שקלים בפיתוח תעשיית אנימציה ישראלית ובינלאומית שתבוצע מירושלים.

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אמר, כי "אנו תומכים בהבאת הפקות בינלאומיות עתירות תקציב לירושלים על מנת לייצר נפח עבודה שיעסיק עשרות יוצרים לאורך כל חודשי השנה.

''בשנה הקרובה ישקיע המיזם כ-12 מיליון שקל בהפקות שיתבצעו בעיר במגוון תעשיות הקולנוע והטלוויזיה. התמיכות שאישרנו יפנו תקציב של יותר מ-29 מיליון שקל לעסקים ואנשי צוות ירושלמים".

סטיבן וונדלנד, סגן נשיא אנימציה ומנהל הקריאייטיב של חברת טכניקולור אמר, כי "כבר שנים לא נתקלתי בסדרת אקשן בנים רעננה וייחודית כמו פולרייזרס. כולנו כאן בטכניקולור גאים להיות מעורבים בקו-פרודוקציית אנימציית הטלוויזיה הראשונה המופקת בישראל ובקנדה".

נוסף על Polarizers הבינלאומית ועל סדרת האנימציה של דיסני, תפיק חברת סנובול הישראלית את KONG, סרט אנימציה בתלת מימד, שנכתב ומבוים על ידי שתיים מהדמויות המובילות בתעשיית הקולנוע בהוליווד: בארי קוק (מולאן, אלאדין) ואיאן מקיי (מלחמת הכוכבים, הארי פוטר, הנוקמים).

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים ישקיע גם בהפקת 5 סרטי אנימציה ישראליים: "אגדת חורבן" של גידי דר ("אושפיזין") והאנימטור דוד פולונסקי ("כנס העתידנים"), "מלך החגיגת","ארמון החול", "המלך שלמה" (קו פרודוקציה ישראל-הונגריה-אנגליה), ו"מעלה קרחות". 

"מהלך זה הינו חלק מתוכנית בניית תעשיית אנימציה ישראלית, שעד כה לא הייתה קיימת בישראל, למרות הכישרונות הקיימים בארץ בתחום התסריט, האנימציה והטכנולוגיה", מסביר יורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים.

"בעבר נעשו בארץ מספר ניסיונות להקים תעשיית אנימציה, שלא צלחו. יצאנו ללימוד התחום, התייעצנו עם איגוד מקצועות האנימציה ועם אנשי מקצוע מהעולם, וגיבשנו תכנית כוללת לבניית תעשיית אנימציה יציבה ורווחית", הוסיף הוניג.

במקביל לתמיכה הישירה בסרטים וסדרות אנימציה, משקיע המיזם הירושלמי בתשתית בת קיימא שתעניק את מכלול הצרכים לתעשייה: במרץ האחרון חנכה חברת פיצ'יפוי אולפני אנימציה, ובקרוב חברת snowball תפתח אולפן ירושלמי נוסף. חברת IAC פתחה קורסים מקצועיים להכשרת בוגרים לעבודה בתעשייה המקומית. והשנה נוסד, בשיתוף עריית ירושלים, פסטיבל אנימציה בינלאומי בירושלים.

נוסף על התמיכות שיוקצו לפיתוח תעשיית האנימציה בירושלים, הכריז המיזם לקולנוע ולטלוויזיה על תמיכה של כ-4.5 מיליון ₪ בהפקות ישראליות, ביניהן: "מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין; "החטאים", של אבי נשר; ו"ג'רוזלם", סרט אימה של האחים פז. ועל השקעה נוספת בסך מיליון ש"ח בפיתוח פרויקטים, ביניהם בשני מסלולים חדשים: פיתוח בניו מדיה וביצוע עבודות גמר-הפקה (post-production) בירושלים.

בין הפרויקטים: "משוטטים", פיתוח תסריט לסרט קולנוע שיוצרים זוהר שטראוס ואוהד קנולר; "אזניים לכותל", תסריט לסרט קולנוע שמפתחים חנן סביון וגיא עמיר.