דרעי במשרד הכלכלה
דרעי במשרד הכלכלהצילום: יונתן סינדל פלאש 90

שר הכלכלה, אריה דרעי, הודיע היום (שלישי) כי בקרוב תקום הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית. 

הרשות תתפקד כזרוע ביצועית ללשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה. ההצעה נידונה בעבר ועברה את כל שלבי האישור והייתה אמורה להיות מיושמת כחלק מחוק ההסדרים.

"הקלות בתפקוד ותפעול לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה, על פעילותה וכלי התמיכה השונים שהם מעמידה לרשות קהלים שונים ומגוונים בתעשייה הישראלית, מחויבת בכדי לשמר את ההובלה של הטכנולוגיות הישראליות בעולם תוך תרומה משמעויות למשק, לפרוץ לשווקים חדשים, לפתח את התעשייה המסורתית ולפשט את תהליכי העבודה והתוצר ולחזק את תדמיתה של ישראל כמדינת חדשנות מובילה ומשמעותית", אמר השר דרעי.

במשרד הכלכלה מתכוונים שהרשות תהנה מגמישות מרבית, מתוך כוונה לאפשר לה יוזמה, כלי ניהול ושימוש במגוון אמצעים שיסייעו לקדם את החדשנות הטכנולוגית בתעשייה, בקצב שמתאים לשוק וביעילות מרבית. מטרותיה הנוספות של הרשות הן עידוד הצמיחה, הגדלת הפריון וקידום החדשנות הטכנולוגית בתחומי התעשייה בישראל.

הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית היא פתרון שגובש לאחר עבודת מטה יסודית של משרדי הכלכלה, האוצר והמשפטים. הפעלה נכונה של מגוון כלי התמיכה העומדים לרשות התעשייה עשויה להגדיל את קצב צמיחתה, להגדיל את שיעור המועסקים בתעשייה עתירת הידע ובתחומי החדשנות, להגדיל את הפריון בענפים מסורתיים ועוד, כך מעריכים במשרד הכלכלה. 

"הקמת הרשות מחזקת את מטרתה ארוכת הטווח של הממשלה ביחס לתעשיית ההייטק, שהיא שמירה וחיזוק ההובלה העולמית אל מול תחרות הולכת וגוברת, יחד עם חיבור חלקים נרחבים במשק אל מנוע צמיחה זה. מדיניות החדשנות הממשלתית פועלת להשגת משימות לאומיות רחבות בעשור הקרוב, וביניהן: עידוד צמיחתן של חברות בתעשייה, התנעת חדשנות טכנולוגית בענפים מסורתיים שאינם מוטי מו"פ, חיזוק תשתיות מחקר, הון וכוח אדם, רתימת חדשנות לשיפור המגזר הציבורי, והגברת ההשתתפות בכוח העבודה הטכנולוגי של אוכלוסיות המיוצגות בו בחסר", נמסר ממשרד הכלכלה.