ריבלין ולינדנשטראוס
ריבלין ולינדנשטראוסצילום: מארק ניימן/ לע״מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (שלישי) עם נציגי פורום "עידן חדש" המאגד ארגוני שקיפות, אתיקה ומאבק בשחיתות בישראל, בראשות השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס.

בפתח הפגישה התייחס הנשיא לסערה הציבורית בנושא חופש האומנות כי "אומנות היא לא רכושו של מחנה כזה או אחר, של ימין או שמאל, מזרחיים או אשכנזים, אוי לנו אם גם האומנות תיפול קורבן לפוליטיזציה מסוכנת מצד זה או אחר.

''אומנות היא לא כלי נשק אלא כלי להידברות, לתקשורת", הדגיש ריבלין. ''כלי ששובר מחיצות ולא מרים חומות. בית הנשיא פתוח לכל מטרה בכדי ליישר את ההדורים וליישב את המחלוקת למען התרבות והאמונות בישראל״.

במפגש הציגו חברי הפורום בפני הנשיא את המטרות לשמן הוקם. הפורום בראשות השופט בדימוס ומבקר המדינה לשעבר מיכה לינדנשטראוס, כולל 15 ארגונים הפועלים למען מנהל תקין, מאבק בשחיתות הציבורית והגברת האתיקה והשקיפות, והוא נוסד לפני שמונה חודשים.

בין הארגונים החברים בו: תנועת אומ״ץ, התנועה לאיכות השלטון, התנועה לחופש המידע, המכון הישראלי לדמוקרטיה, המשמר החברתי, הסדנה לידע ציבורי , עוגן, ויקימדיה, צלול ושקיפות בינלאומית ישראל. הנשיא ברך את חברי הפורום על עבודתם החשובה למען האזרח ועודד אותם להמשיך ולפעול למען הנגשת המידע אל הציבור.