גבול ישראל סוריה
גבול ישראל סוריהצילום: באסאל עווידאת, פלאש 90

בשעה 11:46 היום (רביעי) נשמעה אזעקה ביישובי צפון רמת הגולן: אורטל, אלוני הבשן, מרום גולן, עין זיוון וקשת.

דובר צה''ל עדכן כי כוחות הביטחון סרקו באזור אך בשלב זה לא אותרו נפילות. ככל הנראה מדובר בפצצות מרגמה שהתפוצצו בצד הסורי של הגבול, כמה מטרים מגדר המערכת.

בשל הקרבות מעבר לגבול וההסלמה בימים האחרונים, הכריז אתמול צה''ל על שטח צבאי סגור בצפון-מזרח רמת הגולן, ולמשך מספר שעות הוגבלה תנועת האזרחים באזור באמצעות מחסומים שהוקמו בצמתים סער, וואסט ובר-און. 

דרוזים אזרחי ישראל המתגוררים ברמת הגולן הביעו בימים האחרונים חשש לגורל קרוביהם בסוריה, בעיקר אלו המתגוררים בכפר חאדר שבמדינה. 

אל"מ במיל' ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) התייחס לקריאת העדה הדרוזית להתערבות מדינת ישראל בנעשה בסוריה ואמר כי "זו מחויבותנו בערבות הדדית לבני העדה הדרוזית".

לדבריו, "על אף המורכבות והאילוץ של בני העדה הדרוזית החיים בסוריה שהינם נאמנים לנשיא סוריה אסד ולשיתוף פעולה עם החיזבללה בהגנה על סוריה, זו מחויבותה של מדינת ישראל לאחינו בני העדה הדרוזית, לסייע לאחיהם שמעבר לגבול בסוריה באם תיווצר סכנה ממשית לחייהם, להגן עליהם ולהצילם", אמר יוגב.

מתוך קשר חברי רב שנים עם אנשי העדה הדרוזית פנה בתחילת השבוע ח"כ יוגב בנושא זה גם לשר הביטחון. "שמחתי לשמוע אתמול בישיבת ועדת חוץ וביטחון מהרמטכ"ל שאכן משרד ראש הממשלה ומערכת הביטחון נערכים למצבים שונים, לתת מענה במידת הצורך לשמירה על חייהם של הדרוזים החיים כיום בסוריה במידה ותהיה סכנה ממשית לחייהם".