כסף
כסףצילום: פלאש 90

יחידת להב 433 סיימה חקירה שעניינה חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים על ידי סגנית מנהל מרכז ההשקעות ומעורבים נוספים.

מרכז ההשקעות, השייך למשרד הכלכלה ומתוקצב על ידו, מיישם את חוק עידוד השקעות הון, בין היתר באמצעות מתן מענקים לחברות העומדות בתנאי החוק.

החקירה החלה בעקבות תלונתו של מנכ"ל חברה נגד סגנית מנהל מרכז ההשקעות, על פיה עלה חשד כי הנ"ל דרשה הנחה של 50% (ששוויה עשרות אלפי ש"ח) ברכישת מוצר החברה, תוך שברור היה מרוח הדברים כי ההנחה מהווה תנאי לקבלת מענק שביקשה חברתו לקבל ממרכז ההשקעות.

במהלך החקירה בוצעו חיפושים ונחקרו מעורבים שונים ועלה כי החשודה שעסקה באותה עת בשיפוץ ביתה, פנתה לבעלי תפקידים במספר חברות אשר הגישו בקשות לקבלת מענקים מהמרכז וביקשה לקבל הנחות ניכרות ברכישת מוצריהם, זאת מבלי ליידע את הגורמים הממונים עליה במרכז ההשקעות.

מהחקירה עולה כי ההנחות שקיבלה ניתנו לחשודה על מנת שתפעל בעניינים הנוגעים למרכז לטובת אותן חברות אשר העניקו לה את ההנחות. עוד נמצא כי חברות שלא נענו לפנייתה מצאו עצמן נפגעות ובקשותיהן נדחו.

ראש האגף לחקירות ולמודיעין קיבל את עמדת ראש להב 433, ראש יאח"ה וצוות החקירה לפיה נתגבשה תשתית ראייתית לביצוען של עבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים על ידי החשודה.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה, לעיון והחלטה.