המפגש. היום
המפגש. היוםצילום: גשר

גארי רוזנבלט, עורך העיתון "The Jewish Week", העיתון היהודי הנפוץ ביותר בארה"ב, מציג את הפער הגדול ביחס לישראל בין השכבה המבוגרת של היהודים האמריקנים לבין הדור הצעיר של הקהילה היהודית.

בשיחה עם עיתונאים ישראלים ממשלחת "גשר" לארה"ב אמר רוזנבלט, כי "יש כאן עניין בין-דורי, הצעירים לא זוכרים את הקמת המדינה, את מלחמת ששת הימים, את מבצע אנטבה. הם זוכרים אינתיפאדה, הם זוכרים את רצח רבין, הם זוכרים מלחמות לא דרמטיות שהסיום שלהן לא ברור, והם חשופים לקמפיין אנטי ישראלי קשה מאוד. כל זה פוגע בהזדהות שלהם".

רוזנבלט הסביר, כי לפער יש גם משמעות אסטרטגית, "אחת הדאגות של ישראל היא שאם תהיה התבוללות גדולה מדי זה ישפיע על האסטרטגיה של ארצות הברית".

רוזנבלט מתח ביקורת על ההתעלמות של התקשורת הישראלית מהתהליכים העוברים על יהדות ארה"ב ומהמתרחש בקהילה היהודית אמריקנית. לדבריו, "לא הרבה מאוד יהודים אמריקנים מתעניינים במה שקורה בישראל, אולם מי שמתעניין מתעניין מאוד וקורא הכל על ישראל ומכיר אותה.

"את העורכים והעיתונאים בישראל לא מעניין החיים היהודיים בארה"ב ואין להם עניין או הבנה במה שקורה בקהילה היהודית-אמריקנית".

רוזנבלט ציין, כי הדבר שונה מעט עם עיתונאים שביקרו בארה"ב ולמדו על הקהילה, "הם באים לפה ומגלים שזה פותח עיניים, לעיתונות הישראלית יש אחריות לכסות את היהדות האמריקנית ולהתעניין במה שקורה איתה".