מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: נתי שוחט, פלאש 90

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד משיב בחריפות לטענותיה של חברת הכנסת סתיו שפיר המבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגדו בעקבות דרישתו אתמול מהשמאל הישראלי לגנות את פיגוע הדקירה בירושלים.

חבר הכנסת זוהר כתב מיד לאחר הפיגוע: "אני מחכה לגינויים של מחנה השמאל לפיגוע המביש הזה", כתב ח"כ זוהר בדף הפייסבוק שלו, "תרשו לי לאכזב אתכם מראש כי לא תמצאו הרבה כאלו (חלקם אף יצדיקו זאת)". כשאחד הגולשים שאל אותו מיהם הח"כים משמאל שמצדיקים פיגועים, הוא ענה בלי לחשוב פעמיים: "חלק נכבד מאנשי מרצ והמחנה הציוני".

במענה לדברים כתבה חברת הכנסת שפיר לזוהר: "באמת, חה"כ זוהר? אי-פעם שמעת חבר כנסת מהמפלגה שלי או ממרצ תומך בטרוריסטים? מזדהה עם רוצחים? מה אמורים לחשוב עכשיו החיילים, הקצינים ואנשי המילואים מצביעי מפלגת העבודה, שמסכנים את חייהם גם ברגעים אלה למען הביטחון שלך ושל ילדיך? מעולם לא שמעת אף אחד מהח"כים שלנו מביע עמדה כזו, כי זהו פשוט שקר גס, מכוער, מעורר בחילה".

בעקבות הדברים פנתה כאמור שפיר ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ זוהר בגין לשון הרע. "ח"כ זוהר שיקר ונהג בחוסר-אחריות לא רק לגבי עשרות ח"כים אלא לגבי כמעט חצי מאזרחי ישראל, תוך ניצול ציני של תחושות הצער והחרדה מהמצב הביטחוני הרעוע. הגיע הזמן לשים לשקרים האלה סוף", כתבה.

חבר הכנסת זוהר לא נשמע מתרגש במיוחד מדבריה אלה של חברת הכנסת שפיר, ובראיון ליומן ערוץ 7 הוא אומר כי פנייתה אינה אלא "חלק מהפעילות הפופוליסטית הזולה של חברת כנסת שטרם התבגרה".

"אני שלם עם כל מילה שכתבתי כי אני מאוד מקווה שמישהו בשמאל הקיצוני יתעשת כבר ויבין שאין מקום במדינת ישראל לגישה ההזויה שלהם. גם אחרי שקראתי את כל התגובות למה שכתבתי הבנתי שיש מתוסכלים מתוצאות הבחירות, אבל הם יתרגלו, כפי שאמר בגין ז"ל בשנת 77'".

בהתייחס לתוכן דבריו הוא מבהיר כי הדברים פנו כלפי אותם שלא יגנו את הפיגוע ואותם שיצדיקו אותו, "גם אם באופן עקיף כמו התנהגות מתעלמת או בטענה הזויה שהכיבוש גורם לפיגועים", הוא אומר ומדגיש כי מבחינתו אין דבר כזה כיבוש.

חבר הכנסת זוהר מעיר ומציין כי דבריו הוכחו כנכונים לאחר שלא נשמעו גינויים מהשמאל למעט מספר מועט ביותר של אמירות שניתן למנות אותן על אצבעות כף יד אחת.

"צריך להבין, יש הבדל בין השמאל השפוי לשמאל הרדיקאלי. השמאל השפוי שאנן ומנותק מהמציאות וברור שאני חלוק מאוד עם הדעות שלו, אבל השמאל הרדיקאלי הוא שמאל דוחה, שמאל קיצוני, שמאל מתנשא, שמאל שמגבה פיגועים ומצדיק אותם כהתנגדות לגיטימית, שמאל שפוגע בשם המדהים והטוב של צבא הגנה לישראל, שמאל שצריך להוקיע ומהר. לעניות דעתי סתיו שפיר נמצאת לא רחוק מהמקום הזה. אני רואה בה שמאל רדיקאלי. בגישה שלה היא עוברת את כל הגבולות".

"אני עומד מאחורי דבריי. כשיש מי שאומרים שניתן להצדיק טרור באמירות שכיבוש מביא לטרור, אני לא יכול לשבת מהצד ולהסתכל", הוא אומר ובאשר לסיכוי שהיועץ המשפטי לממשלה אכן יפעל נגדו בעקבות הדברים, מגיב חבר הכנסת זוהר בביטול ואומר: "אבוי למדינת ישראל אם כשמישהו מהימין יאמר את דבריו בצורה מכובדת ולא מתלהמת ושיגבילו את חופש הביטוי שלו, בטח כשמדובר בחבר כנסת ונבחר ציבור".

בהמשך הדברים נשאל חבר הכנסת זוהר כיצד הוא מתייחס לאמירות של בכירים בשמאל המתון שקובעים כי בהיעדר הליך מדיני דרכם של הפלשתינים לטרור סלולה. "חסרה להם שפיות. השאננות הזו היא בלתי נתפסת. הם רוצים לקיים מו"מ עם ארגוני טרור שרוצים להשמיד אותנו ושטוענים שאין לנו מקום בארץ הזו. הם מנסים להציג אותנו ככובשים בזמן שהערבים הם הכובשים.

''הם מנסים להציג את המתיישבים כמי שלקחו שטח שלא שלהם, למרות שכולנו יודעים מי היה כאן קודם. כשיכנסו לשפיות שלי ניתן יהיה להקשיב לרעיונות המעניינים שלהם. בינתיים הרעיונות שלהם לא יכולים להוביל את המדינה לשום מקום חוץ מלאסון כמו האסון שהסכמי אוסלו הארורים הובילו אותנו אליו".

באשר להסכמי אוסלו מוסיף ומעיר חבר הכנסת זוהר כי על הממשלה לפעול לביטולם. כשנשאל מדוע ראש הממשלה, ראש המפלגה שלו, אינו נוהג כך, השיב בביטחון כי "הוא יצטרך לעשות זאת, במוקדם או במאוחר. זו דעתי ואמרתי לו אותה".

ומה לגבי המו"מ המדיני שאליו חותר ראש הממשלה, לפחות על פי הצהרותיו? חבר הכנסת זוהר מציין כי לפי שעה אינו יודע על קיומו של מו"מ שכזה, ו"אם יהיה מו"מ הוא יהיה בתנאים שלנו ולא בתנאים של האויבים שלנו. אני בטוח שבעזרת ה' הציבור יבין את המציאות כפי שלטעמי הוא הבין בבחירות האחרונות, שהשמאל הוא לא פתרון לעם ישראל".