האמבולנס הצבאי שהותקף באבנים
האמבולנס הצבאי שהותקף באבניםצילום: דובר צה"ל

בפעם השנייה ביממה: אמבולנס של צה"ל ובו שניים מפצועי הלחימה בסוריה שירד מכיוון מג'דל שאמס לקרית שמונה הותקף הערב (שני) על ידי עשרות דרוזים.

הדרוזים יידו אבנים לעבר האמבולנס וגרמו למותו של אחד הפצועים. מצבו של פצוע סורי נוסף שהיה באמבולנס מוגדר אנוש. שני חיילי צה"ל נפצעו בתקרית באורח קל.

שני החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים זיו בצפת והפצוע אנוש פונה לבית החולים רמב''ם בחיפה. עשרות הדרוזים שבמקום החלו להתפרע, וכוחות גדולים של מג"ב וצה"ל הוקפצו לנקודה.

הרקע לאירועים הוא מלחמת האזרחים בסוריה. הכפרים הדרוזים בצד הסורי של הגבול מותקפים על ידי כוחות המורדים ואזרחי ישראל הדרוזים דורשים מהממשלה להגיש סיוע לאחיהם בסוריה ולקלוט אותם בישראל.

בצה"ל מדגישים הערב כי שני הפצועים הסורים שהיו בדרכם לטיפול בישראל אינם משתייכים לארגון ג'בהת אל נוסרה. "צה"ל אינו מסייע בשום צורה לאיש מהצדדים הלוחמים זה בזה אלא מטפל רק במקרים הומניטריים", אמר קצין בכיר.

הגורם ציין כי בכפר הדרוזי חאדר שבצד הסורי אין כל לחימה בשלב זה והאזור שקט. הקצין הוסיף כי "אנחנו משמרים את האינטרס הישראלי ברמת הגולן ויש מאמץ הסברה עם ההנהגה הדרוזית כדי שלא יישנו אירועים מסוג זה".

נזכיר כי אתמול לפנות בוקר תקפו עשרות דרוזים תושבי חורפיש שבגליל העליון אמבולנס צבאי שעבר במקום והוביל פצועים מסוריה לבית החולים בנהריה. האמבולנס הצליח להתחמק וכמה מהתושבים יידו לעברו אבנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפת האמבולנס במג'דל שמס ואמר כי מדובר באירוע חמור ביותר. ''לא ניתן לאף אחד לקחת את החוק לידיים, ולא ניתן לאף אחד להפריע לחיילי צה"ל לבצע את משימותיהם", הדגיש נתניהו. ''נמצה את הדין עם מפירי החוק. אני קורא למנהיגי הדרוזים לפעול לאלתר להרגעת הרוחות''.