הנשיא עם זוכי תחרות "שומרי מסך"
הנשיא עם זוכי תחרות "שומרי מסך"צילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש במשכנו הבוקר (שלישי) עם זוכי תחרות "שומרי מסך" של Google, בשיתוף עם רשת "אורט", שהוקם לקידום גלישה בטוחה בקרב בני נוער.

בחודש פברואר השנה נפגש הנשיא עם משתתפי הפרויקט במסגרת יום האינטרנט הבטוח הבינלאומי, והזמין את הזוכים למשכנו בסיום התחרות.

השנה לקחו חלק בתכנית כ-800 בני נוער מ-30 בתי ספר של רשת אורט, מתוכם התמודדו מאה צוותים בתחרות ובסיומה זכו שלושה צוותים. 

במקום הראשון זכו גלי זולייט ועומר דיין, תלמידי כיתה י״ב מאורט כרמיאל שהפיקו סרטון אנימציה המתאר את חייו של תלמיד שנפגע מאלימות מילולית ברשת. עומר סיפר לנשיא שבחר להצטרף ל״שומרי מסך״ לאחר שראה עד כמה בריונות ברשת שכיחה: ״אחד מכל ארבעה בני נוער חווה בריונות. יושבים כאן חמישה, אז כנראה ששניים מהיושבים בחדר חוו בריונות״, הסביר דיין. 

זולייט הוסיפה, ״מבוגרים לא יבינו את זה כי אנחנו נולדנו לתוך העולם הזה של הרשת. כשאומרים לנו ׳פוגעים בך אז תצא מהרשת׳, זה לא באמת אפשרי, כולם שם״.

במקום השני זכו איזבלה אפלבאום ומיכל קוזנצוב, בנות 15 מאורט נצרת עילית שהפיקו סרטון נגד בריונות ברשת, ובחרו להשתמש במשחק קנדי קראש כמטאפורה להתעללות הווירטואלית.

אפלבאום סיפרה לנשיא כי "הבריונים רואים בהתעללות משחק ולא מבינים או רואים את התוצאות על הנערים והנערות בהם הם פוגעים, רצינו להסביר שזה לא משחק ויש בן אדם שנפגע מחוץ לרשת". 

במקום השלישי זכה עופרי בורוכב, בן 15 מאורט יוקנעם שהחל לתכנת בגיל 9 בלבד, ופיתח אפליקציה לסלולרי בשם hit-me שתאפשר שליחת מסרון אנונימי במקרה של חוויית בריונות ברשת, לגופים ואגודות העוסקים בנושא באופן שיאפשר טיפול מיידי. לאחרונה החלה האפליקציה לפעול באופן ניסיוני, ועד כה הסתייעו בה 25 פונים לעזרה.

לאחר ששמע את התלמידים אמר הנשיא, ״אני נדהם לראות עד כמה הדברים השתנו מימי נעורי לחייכם היום, ועדיין כמה דמיון יש בכל זאת בין המצוקות והצרכים של הנפש, בין הדורות. כשנפגשנו לפני כמה חודשים במשרדי Google, שמחתי ללמוד על הפעילות שלכם, 'שומרי המסך', על המאבק שלכם באלימות ובבריונות מתוך הרשת ומחוצה לה".

ריבלין סיים ואמר, "אני שמח לפגוש אתכם היום ולצפות בסרטונים שלכם. אתם לא רק 'שומרי מסך', אתם מנהיגי העתיד, כך שיהיה פתוח יותר, סובלני יותר, קשוב, נקי מדעות קדומות, מאלימות ומבריונות״.