הרב רצון ערוסי
הרב רצון ערוסיוידאו סיטי אשקלון

רבה של קריית אונו, הרב רצון ערוסי, התייחס בשיעורו השבועי היום (שלישי) לתחקיר שפורסם ב"ידיעות אחרונות" ובו שיחה עים הרב בנוגע להטרדות בציבור החרדי ולדיווחים אודותיהם למשטרה.

הרב ערוסי הבהיר כי בתחקיר שפורסם הובאו רק חלק מדבריו וכי הוא סבור ש"על אינוס צריך להתלונן מיידית במשטרה, אלא שאם זה פיתוי ולא אינוס, אז יהיה למתלוננת מה להפסיד. חרדית שתפנה למשטרה ויתברר שמדובר בפיתוי והיא הסכימה, יש לה מה להפסיד ויש גבול כמה היא צריכה להקריב אותה למען תיקון הכלל".

הוא ציין כי לפי המקרה שתיארה בפניו הכתבת של "ידיעות אחרונות", היה לנערה שהוטרדה מה להפסיד ולכן לא היה כדאי לה להתלונן למשטרה, כי הפוגע עלול לטעון שמדובר בפיתוי. "לכן אמרתי לה 'תתנתקי מהבית הזה, תתחזקי מבחינה רוחנית ותתחתני'".

"שבוע לאחר מכן קיבלתי מ'ידיעות אחרונות' בקשת תגובה כיצד לא המלצתי לה ללכת למשטרה. אמרתי לכתב שברמה העקרונית אני מורה שדברים כאלה יש להעביר למשטרה, אלא שיש מקרים מיוחדים במינם שצריך לבדוק אם אכן התלונה למשטרה תפגע בה או לא.

"למחרת גלי צה"ל התקשרו שהם רוצים תגובה. לכן נמנעתי מלהגיב כי כבר הבנתי שיש כאן אמבוש תקשורתי וצריך להיזהר מאוד מאוד מפני התקשורת שיש לה מגמה אחת - הרייטינג שלהם".

לסיכום הדגיש הרב ערוסי כי במקרי אונס "בודאי שעקרונית יש להתלונן למשטרה, אבל כל מקרה לגופו, לראות אם המתלונן או המתלוננת יוזקו".

הוא ציין כי התקשורת במקרה זה גרמה לפגיעה בנשים שיעברו הטרדה, "נתתי הוראה לפקידים שלי שכל מי שתפנה לייעוץ בעניין זה, שתשלח במייל או פקס ולא בטלפון. אם היא רוצה פגישה במשרד, אז רק בליווי".