ניצנה דרשן לייטנר
ניצנה דרשן לייטנרעצמי

עו"ד ניצנה דרשן - לייטנר, יו"ר ארגון "שורת הדין", מזהירה כי חייבים לעצור כבר כעת את תביעה הרשות הפלסטינית נגד ישראל בגין פשעי מלחמה, שתוגש מחר (חמישי) לבית הדין הבינלאומי בהאג.

"מדינת ישראל נמצאת בעניין זה במבוי סתום", הסבירה דרשן-לייטנר, ''מחד, תביעות הפלסטינים נועדו ליחסי ציבור ולחץ על ישראל, הן חלשות ונעדרות כל ביסוס ולישראל יש טענות חזקות אשר פוסלות ומבטלות את התביעה.

"ראשית, בית הדין העניק לרשות הפלסטינית מעמד של מדינה חברה בניגוד לכללי בית הדין ובניגוד לאמנת רומא. בנוסף, התובעת הראשית בתיק פסולה מלדון בעניינים שבין הפלסטינים לבין ישראל עקב דעות קדומות שהביעה בתקשורת, וזאת על פי אמנת רומא וכללי בית הדין".

ומאידך, הוסיפה יו"ר ''שורת הדין'' כי ''ידיה של מדינת ישראל כבולות והיא אינה יכולה להעלות את טענותיה בפני בית הדין.  ישראל כופרת בסמכות בית הדין ורואה בו בית משפט מוטה. לו תשתתף בהליך, היא תחשב כמי שמכירה בסמכות בית הדין, ותהא חייבת לקבל את פסיקתו''.

לתוך הוואקום שנוצר נכנס ארגון "שורת הדין" אשר הגיש אתמול בקשה לבטל את ההחלטה של בית הדין ולפסול את התובעת הראשית לאחר שהתבטאה מס פעמים בתקשורת והביעה את דעתה ביחס לתביעות הפלסטינים כנגד מדינת ישראל, "דבר אשר פוסל אותה מלדון בתיק עפ"י אמנת רומא וכללי בית הדין".

"כמו כן דרשנו מבית הדין לדון בתביעות שמונחות בפניו כנגד הפלסטינים, בטרם ידון בתביעות הפלסטינים כנגד ישראל''. לדבריה עד היום מסרב בית הדין לדון בתביעות שהוגשו כנגד הפלסטינים בגין רצח עם ופשעי מלחמה אשר בוצעו במהלך האינתיפאדה ובמהלך מבצע צוק איתן, ''דבר המעיד על הטייתו".