השר דנון ומר דיואר
השר דנון ומר דיוארצילום: דוברות שר המדע

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, דני דנון, וסגן נשיא לוקהיד מרטין אינטרנשיונל, פטריק דיואר, חתמו היום על חתמו על הסכם הבנות לשיתוף פעולה בקידום תחום המדע, החלל והטכנולוגיה בישראל.

משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל וחברת לוקהיד מרטין ישתפו פעולה במגוון מיזמים לקידום מדע, חלל וטכנולוגיה בישראל. בין היוזמות גם תכנית מיוחדת לקידום נושאי מדע וטכנולוגיה בגן, פרויקטים ליום המדע והשתתפות בכינוס החלל העולמי שיתקיים באוקטובר בישראל.

"מחקרים מראים כי קיימים פערים גדולים בידע בנושאי מדע וטכנולוגיה בין ילדים משכבות חלשות לבין ילדים משכבות חזקות וכי הפערים מתחילים להצטבר מגיל הגן, לכן חשיפה למדע וטכנולוגיה כבר מגיל גן הילדים חיונית לעתידה של מדינת ישראל" אומר השר דנון ומוסיף, "החשיפה לסקרנות, ליופי שבמדע ולעקרונות המדע בצורה חווייתיות, תגדיל את הביטחון העצמי של הילדים בעיסוק בתחומים אלו גם בהמשך ובשאיפה תצמצם את הפערים החברתיים. הדבר נכון במיוחד בקרב בנות צעירות, אשר התפיסה החברתית לגבי נושאי מדע וטכנולוגיה כתחומים גבריים מתחילה להתעצב בהן כבר בגילאים אלו והתכנית מבקשת להראות צד אחר".

פטריק דיואר, סגן נשיא לוקהיד מרטין אינטרנשיונל אמר, ״הישראלים מייחסים ערך תרבותי רב לטכנולוגיה וחדשנות, ובמיוחד לפיתוח יכולות אבטחת סייבר, שיוכלו להתמודד עם איומים מורכבים שטרם דמיינו שניאלץ להתמודד מולם. אנחנו נרגשים לתרום את המומחיות שלנו בתחום החינוך המדעי-טכנולוגי להעשרת התלמידים בישראל ושמחים על נדבך משמעותי נוסף בפעילות החברה לטובת מדינת ישראל וחינוך הדור הבא של תלמידיה למובילות טכנולוגית״.

לוקהיד מרטין ישראל היא הזרוע הישראלית של תאגיד לוקהיד מרטין המעסיק כ-112,000 איש ברחבי העולם ועוסקת בעיקר במחקר, תכנון, פיתוח, יצור, אינטגרציה ותחזוקה של מערכות, מוצרים ושירותים טכנולוגיים מתקדמים. במישור הבינלאומי, ללוקהיד מרטין יש למעלה מ-300 שותפויות ב-70 מדינות. המכירות נטו של התאגיד עמדו ב-2014 על 45.6 מיליארד דולר, כולל 20% ממכירות בינלאומיות.

ללוקהיד מרטין מערכת ענפה ורבת-שנים של שיתופי פעולה עם תעשיות היי-טק והתעשייה הביטחונית בארץ.