יהודה וינשטיין
יהודה וינשטייןצילום: דודי ועקנין, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, נפגש היום (רביעי) בלשכתו עם נציגי עמותת "טבקה" העוסקת בזכויות יוצאי אתיופיה, וכן עם בא-כוחו של החייל דימאס פקדה.

עמותת טבקה יזמה את הפגישה בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה לטפל בעניינו של השוטר אשר הכה את החייל פקדה, במסגרת של דין משמעתי ולא פלילי.

כזכור, בד בבד עם החלטה זו, הוחלט גם שלא להגיש כתב אישום נגד החייל עצמו, אשר נחשד בתקיפת השוטר.

במהלך הפגישה שב והודיע היועץ המשפטי לממשלה על הסכמתו למסור לבא-כוחו של פקדה את חומרי החקירה אשר נאספו בידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, זאת על מנת שיוכל לטעון טענותיו בעניין ההחלטה, ככל שיהיו כאלה - בפגישה נוספת אשר תערך לאחר שילמד את החומרים. היועץ, מצדו, אמר כי יסכים לשמוע את הטענות בלב פתוח ונפש חפצה.

בפגישה, שבה השתתפו גם נציגים בכירים נוספים מפרקליטות המדינה וממערך הייעוץ והחקיקה, לצד מנהל מח"ש, אמר היועץ המשפטי לממשלה, בין השאר כי "כל עוד אני מכהן בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, הרף יהיה אחד ויחיד, והוא הסיכוי הסביר להרשעה. האחריות רובצת לעולם לפתחו של התובע. בהעדר סיכוי סביר להרשעה, אין התובע רשאי לגלגל את התיק לחצרו של בית המשפט, ולכן לא יוגש כתב אישום".

"בעניין קנה מידה זה אין משמעות לשאלת זהות החשוד, מעמדו, או מוצאו. בין אם מדובר בשר, בחייל, בשוטר, באדם ממוצא אתיופי או באדם ממוצא אחר – דין אחד לכולם, והאחריות נעצרת כאן.

אותם שיקולים ראייתיים נקיים ומקצועיים היו נשקלים לו היה מדובר בשוטר ממוצא אתיופי שהיכה חייל ממוצא אחר. המבחן היחיד הוא המבחן הראייתי."