סכין מחבל
סכין מחבלצילום: רויטרס

החלטה שנויה במחלוקת קיבלה פרקליטות המדינה כשהחליטה שלא להאשים את המחבל שדקר שני צעירים בליל חג השבועות האחרונות רק בפגיעה בכוונה מחמירה ולא בניסיון רצח.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם נחמן רביבו, אחיו של אחד הצעירים שנדקרו, המספר על הטראומה שחווה אחיו מדי יום מאז אירוע הדקירה ועל תחושותיו ותחושות המשפחה לנוכח החלטת הפרקליטות.

"זה לא רק מקומם. זו שערורייה ממש. זה לא יתכן שבמדינה מסודרת מחבל שבא בכוונה תחילה, ויש לו עבר של הסתה בפייסבוק כמהלל שהידים, קונה סכין באורך 30 ס"מ, הוא בגיר ולא קטין ודוקר שני בחורי ישיבה רק בגלל שהם יהודים, ובנס פספס את עמוד השדרה בסנטימטר ואת הלב בכמה סנטימטר, אז בגלל שלא קרה כלום הם מתייחסים כחבלה חמורה. זה מקומם".

רביבו מציין כי הוא ומשפחתו מתעדכנים מדי יום בהליכים המשפטיים, ובהקשר זה הוא מודה לארגון 'חננו' "המטפל בתיק במסירות נפש ועושה הכול כדי שאותם מחבלים לא יקבלו את הפרס", ומוסיף כי לטעמו "ההחלטות השערורייתיות הללו של הפרקליטות וההקלות בעונש הן הלגיטימציה לפיגועים האחרים. כל מחבל שבא לרצוח צריך עונש חמור למען יראו וייראו וכאן משנים את ההגדרה. זו בדיחה".

מוסיף רביבו ומציין כי למשפחה איש לא הסביר מדוע התקבלה ההחלטה. "עורכי הדין מעבירים לנו את החלטות הפרקליטות. זה פשוט מקומם ומתסכל. זה לא נתפס ההחלטות האלה במיוחד בתקופה הזו. זה נותן להם כוח להמשיך הלאה. הם אומרים 'אדקור ואשב שנה או שנתיים ואצא'. מדובר ברוצח שבא במטרה לרצוח בלי סיבה רק כי אנחנו יהודים, ובניסי ניסים זה הסתיים ככה, אבל לתת לו הקלה בעונש כי זה רק חבלה זה בדיחה, זו הפקרת דם".

באשר לשלומו של אחיו שנדקר מספר רביבו כי "מצבו הבריאותי בסדר. יש עוד מגבלות אבל אנחנו מתמקדים בטראומה נפשית של בחור בן 16 שנדקר בדרכו להתפלל. זה לא פשוט וזו העבודה שאנחנו משקיעים במשפחה".

כשהתבקש לתאר את הטראומה שעברה על אחיו ותוצאותיה הוא מספר כי "הוא לא יוצא מהבית. הוא מתעורר מסיוטים בלילה. מרטיב במיטה בלילה. זה בחור שהיה נורמטיבי לחלוטין עד לחג השבועות. יש לו פחדים. אם זה היה רק הנזק הגופני היינו אומרים נו בסדר, אבל מה שקורה לנפש שלו מצריך עבודה של שנים, וכששומעים את ההחלטה של הפרקליטות זה מתסכל".

עוד הוסיף ואמר רביבו כי הוא והמשפחה משתדלים שלא לערב את האח הפגוע במתרחש ככל הניתן, אך "הוא שומע פה ושם והוא כועס עצבני ומתוסכל, כמו כולנו".