כיפה סידור גיור
כיפה סידור גיורThinkstock

אליעזר שפר, יו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות, מבהיר היום (חמישי), כי החלטת חבר הנאמנים של הסוכנות אמש להקים בתי דין לגיור בקהילות בחו"ל היא החלטה חסרת משמעות.

בהודעת הארגון נטען, כי "החלטת הרוב בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית לארץ ישראל להקים בתי דין לגיור בקהילות היהודיות בתפוצות, בהשתתפות רבנים אורתודוקסים, היא החלטה שרירותית, חסרת משמעות ולא ניתן ליישם אותה".

עוד נאמר בהודעה, כי "אין רב אורתודוקסי נורמטיבי בקהילות היהודיות בתפוצות שיתן את ידו לערעור על מעמדה של הרבנות הראשית לישראל ולכרסם בסמכותם של הרבנים הראשיים לישראל שהם על פי חוקי מדינת ישראל הסמכות התורנית הבלעדית להכרה בגיור עפ"י ההלכה".

אתמול פורסם, כי חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, המורכב מנציגי קהילות יהודיות מרחבי העולם, קרא להקמת בתי דין מיוחדים להתמודדות עם הגיור מחוץ לישראל.

עוד הוחלט כי הסוכנות היהודית תשגר רבנים אשר ישתפו פעולה עם בתי הדין שיוקמו ויסייעו לרבנים המקומיים בקהילות לתת מענה לאתגרי הגיור בקהילותיהם.

בנוסח ההחלטה נכתב כי "לאור אחריותה של הסוכנות היהודית לאחדותו של העם היהודי ומתוך הכרה בקיומן של משפחות מעורבות רבות בקרב קהילות ישראל בתפוצות, מבקשת הסוכנות היהודית לאפשר את השתלבותן המלאה בעם היהודי באמצעות גיור, כמו גם את עלייתן לישראל.

בהעדר בתי דין בקהילות רבות אשר יוכלו לתת מענה לאלה המבקשים להתגייר, תפעל הסוכנות היהודית בשיתוף פעולה עם בתי הדין המיוחדים שיוקמו על מנת לקדם מטרה זו. הסוכנות היהודית תתמוך בשיגור רבנים לקהילות אלה על מנת לסייע לרבני הקהילות להתמודד עם אתגרי הגיור בקהילתם. במקביל תלווה הסוכנות היהודית את תהליך ההכנות לעלייה, לאלו אשר יבחרו לעלות".