בנימין נתניהו
בנימין נתניהואלכס קולומויסקי, פלאש 90

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר אחר הצהריים (חמישי) את מתווה הגז.

"בעת הנוכחית יש חשיבות מכרעת לקידום מהיר של פיתוח והרחבת שדות הגז הטבעי שהתגלו מול חופי ישראל משיקולי ביטחון המדינה ויחסי החוץ של מדינת ישראל", נאמר.

בנוסף הקבינט אימץ את הצעתו של שר הכלכלה דרעי להעביר את סמכותו להפעלת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים לאישור מליאת הממשלה. המתווה יפורסם בימים הקרובים ויובא לשימוע בפני הציבור.

שרת המשפטים איילת שקד כתבה בפייסבוק עם סיום הישיבה: "בסיום הדיון בקבינט כל חברי הקבינט הסכימו פה אחד שהוצאת הגז מקרקעית הים הוא אינטרס מדיני בטחוני וכלכלי ממעלה ראשונה. הממשלה בעוד כחודש תצביע על המתווה כולו. אני רוצה לשבח את השר שטייניץ שהביא להסדר עם חברות הגז, למרות שההסדר אינו מושלם הוא טוב לאזרחי מדינת ישראל ומשרת את האינטרסים הגאו פוליטיים שלנו במזרח התיכון ובעולם כולו".

ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה להחלטת שר הכלכלה להעביר את סמכותו להפעלת סעיף 52 לאישור מליאת הממשלה. "מעולם לא היו רבים כל כך מוכנים להיפטר מהר כל כך מסמכויות רבות כל כך. תזכירו לי למה כל כך רציתם להיות שרים?", צייצה יחימוביץ' בטוויטר.

שר האנרגיה, שטייניץ, אמר מוקדם יותר כי חברות הגז נכנעו לתכתיבים חריגים שהציבה המדינה וכך הושג מתווה מצוין לישראל ולאזרחיה.

ביומן הצהריים ברשת ב' אמר שטייניץ כי על פי המתווה יפורק המונופול, ישראל תזכה לביטחון אנרגטי ולמיליארדי דולרים של הכנסות. הוא העריך כי תוכן ההסכם יפורסם לציבור בשבוע הבא, והסביר כי הדיונים בעניין מתנהלים בקבינט המדיני-ביטחוני משום שאין מדובר בסוגיה כלכלית בלבד אלא בעניין אסטרטגי בעל השלכות מדיניות וביטחוניות.

יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, איתן כבל מהעבודה, אמר במשדר כי ראש הממשלה נתניהו הוא הלוביסט מספר אחת של יזמי הגז וכי המתווה אינו מייצר תחרות. לדברי כבל, הדיונים בעניין הועברו לקבינט המדיני-ביטחוני משום ששם מוטל עליהם חיסיון.