סאיב עריקאת
סאיב עריקאתצילום: פלאש 90

הרשות הפלסטינית מביעה תקווה, כי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יחל בקרוב בחקירה פלילית נגד ישראל בגין "פשעי מלחמה" שביצעה נגד הפלסטינים.

סאיב עריקאת, מבכירי אש"ף המשמש גם ראש הוועדה העליונה האחראית על הקשר עם בית הדין הבינלאומי, אמר כי לאחר ש"מדינת פלסטין" הגישה את התלונות נגד ישראל בנוגע להתנחלויות, מבצע "צוק איתן" והיחס לאסירים (טרוריסטים), הצעד הצפוי הבא יהיה העברת התלונות למועצה המשפטית של בית הדין לאחר בדיקה ראשונית ואיסוף נתונים כדי שזו תורה לפתוח בחקירה.

עריקאת ציין, כי נמשכים הלחצים על הרשות הפלסטינית בנושא זה, אך היא לא תיסוג מהצעדים שנקטה לא כדי לנקום בישראל, אלא להשיג צדק ולהביא לקץ "פשעי המלחמה" הישראליים. הוא הוסיף, כי כל עוד ישראל אינה נענית לתנאים הפלסטיניים לא יחודש המו"מ בין הצדדים.

במהלך החודש האחרון הכין עריקאת נייר עמדה החושף את האסטרטגיה הפלסטינית המוצעת למאבק מדיני עם ישראל. בין היתר ממליץ עריקאת לבטל את ההכרה של אש"ף במדינת ישראל, לשלול כל הצעה להסדרים זמניים או חלקיים, להקים ברית עם הג'יהאד האסלאמי וחמאס, לפעול בזירה הבינלאומית למניעת הכללת ארגון פלסטיני כלשהו ברשימת ארגוני הטרור, לנהל מאבק מדיני לשחרור כל הטרוריסטים הפלסטינים המרצים עונשי מאסר בישראל, ולתמוך ב"מאבק העממי" נגד ישראל.