אסדת גז
אסדת גזצילום: פלאש 90

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, התייחס הערב (מוצאי שבת) להצבעה על מתווה הגז מחר בישיבת הממשלה, ודחה כל דיווח על הצטרפות "המחנה הציוני" לקואליציה.

הממשלה תידרש לאשר את העברת הסמכויות מדרעי שסירב לחתום על מתווה הגז. השרים משה כחלון, יואב גלנט וחיים כץ ייעדרו מההצבעה בשל ניגוד עניינים. השר להגנת הסביבה אבי גבאי מאיים להצביע נגד בשל ביקורת על התנהלות נתניהו בסוגייה.

לקראת ההצבעה על הגז אמר הרצוג כי "יש בפירוש היתכנות אמיתית שבקשת הממשלה להעברת הסמכויות תידחה. שוחחתי הערב עם היועץ למשפטי לממשלה וינשטיין וביקשתי לוודא שתהיה הנחיה להביא את כל הנושא לדיון שקוף בכנסת".

הוא דחה את השמועות על הצטרפותו לקואליציה. "ראש הממשלה כרגיל פקה פקה, מדבר סתם, אין לי שום כוונה להוביל את המפלגה שלי לקריסה. אני רוצה שיהיה ברור - אנחנו בכלל לא מנהלים משא ומתן", הבהיר הרצוג בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2.

מוקדם יותר התייחס למתווה הגז גם שר החינוך נפתלי בנט. "אני מקבל את ההחלטה של דרעי, זה סביר וטבעי", אמר. "אני הגעתי לישיבת הקבינט בלי דעה מוקדמת והשתכנעתי שאם לא נלך על ההסכם הזה, ייתכן בסבירות גבוהה שהגז יישאר באדמה לנצח".

"ההסכם בסך הכל הוא טוב; הוא חיוני למדינת ישראל", הדגיש יו"ר הבית היהודי. "על כל שקל שהם מרוויחים אנחנו מקבלים 06 אגורות, למה שלא נרצה הסכם כזה?".