אנחנו מגנט מחקרי לעולם. דנון
אנחנו מגנט מחקרי לעולם. דנוןצילום: מרק ישראל סלם. פלאש 90

השר דני דנון פנה אמש (מוצ"ש) ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בעקבות השתתפותו של ח"כ באסל גאטס (הרשימה המשותפת) במשט לעזה.

בפנייתו ביקש השר דנון לבדוק האם רצועת עזה אשר מוגדרת כ"ישות עוינת" נכללת כמקום שבו חל איסור על מועמד לכנסת לבקר בו.

השר דנון ציין בתחילת מכתבו כי "בשעות אלה עושה ח"כ באסל גטאס את דרכו בספינה ימית אל עבר חופי רצועת עזה, ובמעשיו פוגע במצור הימי שהטילה מדינת ישראל על הרצועה".

דנון ציין במכתבו את החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני מספטמבר 2007 בו הוחלט כי רצועת עזה היא "ישות עוינת", וכן את חוק יסוד הכנסת הקובע כי מועמד ששהה במדינת אויב שלא כדין בשבע השנים שקדמו לבחירות לא יוכל להתמודד לכנסת. דנון סבור כי במידה ויכנס גטאס לשטח רצועת עזה הוא יהיה מנוע מלהתמודד לכנסת ה- 21.

לדברי השר דנון "במקום לסייע בצמצום הפערים בחברה הערבית במדינת ישראל אשר בחרה בו, החליט באסל גטאס להמשיך ולעודד את ארגוני הטרור בעזה. עליו לדעת שאם יכנס לא כדין לרצועת עזה הוא לא יהיה חבר בכנסת הבאה. מסע הדה לגיטימציה שהוא מנסה להוביל נגד ישראל הוא מסע שסופו אחד- להיכשל".

אתמול יצאו שלוש ספינות מיעדים שונים באירופה בדרכן לרצועת עזה, נוסף על הספינה השבדית "מריאן" שהפליגה מאזור כרתים ביום שישי בבוקר. המארגנים ציינו כי במשט משתתפים 50 פעילים, בהם נשיא תוניסיה לשעבר מרזוקי. הפעילים צופים שיגיעו לעזה בין יום שני ליום רביעי.