גבעת רונן. ארכיון
גבעת רונן. ארכיוןצילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

תושב גבעת רונן שוחרר היום (ראשון) לאחר שלושה שבועות במעצר, התושב נעצר במהלך הרס מבנים בגבעה בידי צה"ל והמנהל האזרחי, בחשד שניקב צמיג טרקטור שביצע את ההרס, וכן תקף שוטר מג"ב.

הוא שוחרר בבית משפט השלום בפתח תקוה למעצר בית בישוב קדומים עם אפשרות לצאת ללימודים בישיבה ולמבחנים באוניברסיטה בה הוא לומד.

בארגון חוננו מדווחים כי הפרקליטות התנגדה בתוקף לשחרורו של העצור, בעל משפחה, לישוב קדומים, וזאת בטענה כי מדובר בישוב ביהודה ושומרון. עו"ד אהרון רוזה שייצג את העצור טען כי קדומים הוא ישוב ותיק וחוקי וכי אין כל הבדל בינו לבין תל אביב, חיפה או ירושלים. השופטת גרינברג קיבלה את עמדתו של עו"ד רוזה והורתה על שחרורו של העצור לקדומים.

במקביל התנהל היום דיון בעניינו של תושב נוסף שנעצר באותו אירוע ונטען כי תקף את השוטרים שעצרו את חברו. הוא שוהה במעצר בית בצפון במשך שלושה שבועות, והיום טען עו"ד רוזה כי ישנן סתירות רבות בעדויות השוטרים שעצרו אותו, וכי לא קיימות ראיות לכאורה לעבירות שנטען כי ביצע.

השופטת קבעה כי אכן ישנן ראיות לכאורה, אולם קבעה כי המעשים המיוחסים לו הינם ברף נמוך של אלימות ויתכן ומהווים אך ורק התנגדות למעצר ולא תקיפה. לפיכך הקלה השופטת בתנאי השחרור שלו וכעת ישהה במעצר ישוב ויוכל לצאת ממנו בליווי מפקחים, אולם נאסר עליו להגיע לתחומי יהודה ושומרון שם הוא מתגורר ועובד.

עו"ד רוזה אמר לאחר ההחלטה, "אנו מברכים על החלטת בית המשפט מהיום הן לגבי העצור אשר שוחרר בתנאים כפי שהמליץ שירות המבחן, ונדחתה טענת המדינה לפיה אין לשחררו לישוב קדומים בשל מיקומו הגאוגרפי, והן לגבי הנאשם השני אשר תנאי שחרורו הוקלו במידה משמעותית, באופן מידתי לחלק הנמוך בהרבה המיוחס לו בכתב האישום״.