דלת. אילוסטרציה
דלת. אילוסטרציהצילום: thinkstock

א', שהיה לפני 8 שנים תלמיד צעיר בן 13, עשה אז בבוקר אחד את דרכו לכיתתו באחד מבתי הספר בעיר מודיעין.

תלמידים שהקדימו אותו טרקו לפתע את הדלת בעוצמה, כשידו של א' מצויה ברווח שבין המשקוף לדלת, וכתוצאה מכך נקטעה אחת מאצבעות יד ימינו.

התלמיד נותח פעמיים בבית החולים 'שיבא - תל השומר', ולאחר מכן החל בהליך שיקומי. בסך הכל נעדר למעלה מחודש מבית הספר.

על פי התביעה, כאביו של א' עדיין נמשכים, והוא סובל מהגבלות בתפקוד ידו, וגם מסיוטי לילה כתוצאה מהתאונה, ומהצורה המעוותת שקיבלה כף ידו כתוצאה ממנה.

אורתופד מומחה אשר בדק את א' קבע כי הוא סובל מנכות צמיתה בשיעור של 8% כתוצאה מהתאונה..

עו"ד עמוס מוקדי, המייצג את הצעיר, טוען כי כחצי שנה לפני התאונה, פרסם משרד החינוך חוזר מנכ"ל, תחת הכותרת: "הנחיות חדשות בדבר הגנת דלתות מפני פגיעה באצבעות". לדברי עו"ד מוקדי, בחוזר הודגשה הסכנה שבתאונות מסוג זה והובהר כי המוסדות החינוכיים והרשויות המקומיות – הם האחראים ליישומן של ההנחיות.

עורך דינו של הנער אומר כי משרד החינוך הורה להתקין בכל דלת שלושה רכיבים כדי למנוע תאונות כאלו: מגן אצבעות שיכסה את הרווח שבין המשקוף לדלת, מנגנון להאטת הדלת, ומעצור התופס את הדלת ושומר אותה פתוחה. חרף זאת, אומר עו"ד מוקדי, בבית הספר שבו למד א' היה חסר אחד הרכיבים, והמנגנון להאטת הדלת היה שבור.

"דלתות בית הספר היו באחריותן המלאה של עיריית מודיעין-מכבים-רעות ושל משרד החינוך, שלא נקטו בזהירות סבירה", אומר עו"ד מוקדי, "לכן, נטל ההוכחה לכך שלא הייתה במקרה הזה התרשלות, מוטלת עליהם. תחזוקת הדלת הייתה לקויה ולא הוצב שום שלט ראוי על הדלת, שיזהיר כי מנגנון ההאטה נשבר".

העורך דין הגיש בשם הנפגע והוריו תביעה לפיצויים נגד עיריית מודיעין-מכבים-רעות ומשרד החינוך על סך של מאות אלפי שקלים, וזאת בטענה להוצאות רפואיות, אובדן כושר השתכרות, מגבלות פיזיות ונפשיות, וכן כאב וסבל רבים.