כדורגל קט רגל
כדורגל קט רגלצילום: פלאש 90

האדרת המחבלים בקרב צעירי הרש"פ נמשכת גם בתחום הספורט הפלשתיני.

מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' מדווח כי במהלך חודש הרמדאן, צעירים פלסטינים ישחקו בטורניר כדורגל בעיירה אבו דיס במזרח ירושלים. חלק מהמשתתפים ישחקו בקבוצות הנקראות על שם מחבלים שרצחו אזרחים ישראלים רבים.

הקבוצות הבאות נקראות על שמות מחבלים:  "קבוצת השהיד אבו ג'יהאד" (אבו ג'יהאד אחראי למותם של 125 אזרחים), "קבוצת השהיד ח'אלד נזאל" (נזאל אחראי לטבח במעלות, שבו נרצחו 22 תלמידים ו-5 מבוגרים), "השהיד אבו עלי מוסטפא" (מוסטפא אחראי לפיגועי טרור רבים) ו"קבוצת מועתז חיג'אזי" (ניסה לרצוח בירי את הרב יהודה גליק בנובמבר 2014)".

ב'מבט' מציינים כי הצגת מחבלים רוצחים בתור גיבורים עבור ילדים, באמצעות קריאת קבוצות ספורט ואירועי ספורט על שמם, היא מדיניות עקבית של הרשות הפלסטינית ושל פת"ח לאורך שנים, כפי שמתעד המכון שאנשיו מוסיפים ומעירים כי "הרש"פ פועלת בדרך זו בעקביות, למרות פניות ובקשות רבות שהופנו אליה שתחדל מן ההסתה".

במכון מזכירים כמה מהדוגמאות האחרונות בהן אירועי ספורט הפכו לכלים להאדרת מחבלים ועידוד טרור בקרב ילדי ונערי הרש"פ:

באחרונה, פת"ח והרש"פ ארגנו טורניר על שם שני מחבלים שתכננו וביצעו כמה מפיגועי הטרור הרצחניים בתולדות ישראל: "טורניר השהיד ראאד כרמי והשהידה דלאל אל-מוגרבי" ראאד כרמי היה אחראי לרציחתם של 9 ישראלים לפחות בין 2002-2001, ודלאל מוגרבי הובילה פיגוע שבו נרצחו 37 אזרחים ב-1978.

בחודש שעבר, פת"ח ואש"ף הוקירו שני מחבלים המרצים עונשי מאסר עולם באשמת רצח, באמצעות קריאת טורניר טניס שולחן על שמם. כמו כן, פת"ח נתנה חסות לתחרות שחמט אשר קידשה את שמו של מחבל אחר.

מועדון הספורט של אבו דיס, המארח את הטורניר הנוכחי, ערך בשנת 2010 טורניר אחר שנקרא על שם אבו ג'יהאד, בחסות תנועת פת"ח, שבראשה עומד מחמוד עבאס.