לונדון השבוע
לונדון השבועצילום: עוזי ברוך

ההפגנה הניאו-נאצית שצפויה להתקיים בשבת הקרובה באזור השכונות היהודיות בלונדון, ממשיכה להסעיר את יהודי לונדון, בעיקר בשל הודעת המארגנים כי לפני תחילת ההפגנה, יתקיים טקס 'שריפת התלמוד'.

אחד המארגנים קרא גם לכל משתתפי ההפגנה להצטייד בדגלי ישראל שאותם הם מתכוונים לשרוף כאות מחאה נגד ישראל, כשהמטרה היא "שהעם האנגלי יגלה סולידריות עם הערבים הסובלים תחת השלטון של המדינה המושחתת והבלתי חוקית האחראית על פשעי מלחמה מחרידים".

על פי דיווח התקשורת המקומית, פעיל הארגון ההוא נעצר על ידי המשטרה. בהודעת המשטרה נאמר כי המשטרה עצרה צעיר בן 22 ממארגני ההפגנה שמואשם בהסתה לגזענות.

ביום רביעי האחרון פרסם האיש קריקטורה בה נראה יהודי על רקע מחנה בירקנאו באושוויץ שוכב על הדשא ובידו ספריי ריסוס "קוטל עשבים" שהוא מרסס על יהודי, ומעל הקריקטורה נכתב בגדול "לשחרר את גולדרס גרין".

בהמשך קרא להגיע להפגנה ואמר כי הוא לא מפחד מזה שהמשטרה תעצור אותו, ו"אם היא תושיב אותו בכלא לכמה חודשים, אין לו בעיה עם זה, ומיד לאחר שישתחרר ימשיך לארגן את ההפגנות". הוא הודיע כי הוא מתכנן לארגן הפגנות נוספות גם בשכונה החרדית סטמפורד היל ובשכונות חרדיות נוספות.