זירת האירוע היום
זירת האירוע היוםצילום: דובר צה"ל

אין בושה. ברשות הפלסטינית מאשימים את ישראל ב"רצח" בעקבות הריגת המחבל הפלסטיני שביצע את ניסיון הפיגוע בבקעת הירדן ביום שישי האחרון.

נזכיר, כי כוחות צה"ל המוצבים בבקעת הירדן סיכלו ביום שישי האחרון פיגוע טרור. מחבל פלסטיני, חמאד ג'ומעה רומאנין, פתח באש מרובה סער לעבר החיילים ונורה למוות.

דובר צה"ל תיאר את נסיבות האירוע כך: "רכב פלסטיני הגיע למחסום בקעות בחטיבה המרחבית הבקעה, המחבל ברכב ביצע ירי לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות ביטחון שוטף במחסום. בתגובה פתח הכוח באש לעבר המחבל". תמונה של הרובה ששימש את המחבל הפלסטיני אף פורסמה ע"י דובר צה"ל.

למרות זאת, הרשות הפלסטינית נמנעה מלגנות את הפיגוע שכוון נגד חיילי צה"ל, ואדרבה האשימה את חיילי צה"ל ב"רצח" של  הפלסטיני.

בהודעה רשמית של הרש"פ מ-30 ביוני נכתב, "הממשלה גינתה את רצח הצעיר חמאד ג'ומעה רומאנין (בן 27) מהכפר עוג'א בקרבת יריחו בידי כוחות הכיבוש, וזאת באמצעות ירי בדם קר לעברו בעת שנהג במכוניתו, ואשר הביא לנפילתו חלל".

עוד נאמר בהודעה, "פעולה זו הינה חלק מסדרת פשעי הכיבוש המתמשכים נגד עמנו, והרשות דורשת מכל מדינות העולם שלא להסתפק בגינוי לפשעי הכיבוש אלא לנקוט פעולות שיביאו להפסקתם המיידית, ולמצות את הדין עם ישראל על הטרור והפשעים שהיא מבצעת באופן מתמשך נגד בני עמנו חסרי הישע".