משנה לראש העיר. עיריית ירושלים
משנה לראש העיר. עיריית ירושליםפלאש 90

אישור מתחם הספורטק בעיריית ירושלים הוביל לקרע בין הסיעות החרדיות: גורם בש"ס בעירייה תקף הבוקר (רביעי) את עמיתיו ביהדות התורה שכמה מהם בחרו להיעדר מההצבעה ואפשרו את אישורה.

"אני לא האמנתי למראה עיניי", הוא אומר, "לאחר שכל כך הרבה דיברנו נגד הקמת המתחם שעלול שהוביל לחילולי שבת המוניים בבירה, ברגע האמת הם ברחו. הם, בהיעדרותם, אפשרו את אישור ההצעה".

לדבריו, נראה כי הנציגים הללו סגרו על עסקה שקטה עם ראש העיר ניר ברקת על גבה של השבת. "תהא הסיבה אשר תהא, בהצבעות כאלה אתה נעדר רק את סגור ב'דיל' עם ראש העיר", הוא טוען. 

מדובר בשלושה חברים מפלג אגודת ישראל ביהדות התורה ובנציג 'בני תורה' שנעדרו מההצבעה כל אחד מסיבותיו הוא. נזכיר, כי בבחירות המקומיות האחרונות התפצל הקול החרדי, כשש"ס ו'דגל התורה' ביהדות התורה תמכו במשה ליאון, ואילו אגודת ישראל החסידית המייצגת בין היתר את החסידויות גור, בעלז וויז'ניץ תמכה בברקת. 

אתמול אישרה עיריית ירושלים את הקמת הספורטק בעיר ברוב של 14 מול תשעה מתנגדים, זאת למרות התנגדות חברי המועצה החרדים. כאמור, חלק מחברי המועצה החרדים נעדרו מההצבעה.

מדובר באישור תקציב של עשרות מילוני שקלים לטובת פיתוח מרכז ספורט, נופש, בילוי ופנאי בעמק הארזים שבצפון ירושלים. לטענת הנציגים החרדים, בניית הספורטק במתכונתו ומיקומו הנוכחי עלולה לשנות את צביון השכונות החרדיות ולגרום לחילול שבת.

במהלך הדיון הסוער שהתקיים במליאת העירייה טענו חברי המועצה החרדיים כי ראש העיר ניר ברקת הפר סיכום שהיה עמם לפיו הוא ימתין עם ההצבעה עד למיצוי הליך ההידברות.