אוהדי בית"ר. התקשורת הקזחית מחממת
אוהדי בית"ר. התקשורת הקזחית מחממתצילום: פלאש 90

מסע מפרך עבר על הקבוצה הירושלמית, שחוזרת לזירה האירופית לאחר שבע שנים רעות.

הירושלמים נאלצו לעבור תחנות רבות בדרך למפגש מול אורדבסי שימקנט הקזחית שיתקיים מחר, ויהיה המשחק הראשון מתוך שני המשחקים בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. 

לא רק זאת, אלא שהירושלמים שהגיעו לאחר מסע מפרך של 48 שעות בדרכים, נאלצו לנחות בקזחסטן ללא ציוד האימונים שלהם וללא חולצות המשחק. רק הבוקר, נחת הציוד בשלום והגיע לקבוצה שהחלה כבר את אימוניה בעיר הקזחית.

בשל העובדה כי המדינה רובה מורכבת ממוסלמים מאמינים, אין בנמצא אוכל כשר ובטח שלא כלים כשרים, ולכן הבעלים הירושלמי טביב דאג לאוכל כשר עבור כל השוהים מטעם המועדון הירושלמי וכן שני משגיחי כשרות וכלים כשרים חדשים נקנו לטובת השהות במקום.

התקשורת הקזחית מתכוננת גם היא למשחק, כשהכינה את אוהדי הקבוצה המקומית לקראת בואם של הבית"רים: "אוהדיה הרדיקליים של בית"ר ידועים בשנאתם לשחקנים מוסלמים". בנוסף ציינו בכתבה את שלט המחאה "בית"ר טהורה לעד", על בואם של הצ'צ'נים לקבוצה הירושלמית עת שהייתה תחת ניהולו של ארקדי גאידמק.

שתי הקבוצות מגיעות במצב לא אופטימלי למשחק מחר (חמישי, 15:00 שעון ישראל), שלא ישודר באף מקום נכון לעכשיו. בעוד בבית"ר עמלים על בניית הקבוצה לעונה הקרבה ובאה, ורק לפני זמן קצר החתימו קשר-חלוץ רומני העונה לשם ולאד מוראר, אורדבסי קבוצה עם תקציב של 7.9 מיליון יורו, מגיעה למשחק עם ניצחון אחד בששת משחקי הליגה האחרונים, שכבר החלה בקזחסטן.

אגב החלוץ החדש של בית"ר, מוראר בן ה-21, חתם בקבוצה מהבירה לשלוש שנים והוא מגיע אל הירושלמים היישר מקבוצת אוניברסיטטה קלוז' כשבמדיה כבש שלושה שערים ב-14 הופעות בכל המסגרות. מוראר לא יוכל לשחק במדים הצהובים שחורים בצמד המשחקים הקרובים באירופה בשל בעיות בירוקרטיות. בכדי שאכן יראה את יכולותיו בליגה האירופית, יצטרכו חבריו החדשים לקבוצה לעשות את מה שבית"ר לא עשתה במשך 15 השנים האחרונות, לעבור שלב בזירה האירופית. 

הכלים הכשרים החדשים
הכלים הכשרים החדשיםאושרי דודאי
מתאמנים בקזחסטן. שחקני בית"ר
מתאמנים בקזחסטן. שחקני בית"רדף הפייסבוק הרשמי של המועדון