גדוד ״לביא״ נסגר
גדוד ״לביא״ נסגרצילום: דובר צה"ל

גדוד ״לביא״ של חטיבת "כפיר" נסגר היום בטקס מיוחד במעמד ראש מטה פיקוד המרכז, תת-אלוף אילן מלכה, מפקד עוצבת "עידן", תת-אלוף אורן אבמן, מפקד חטיבת "כפיר", אלוף-משנה אשר בן-לולו, מפקד גדוד "לביא", סגן-אלוף שחר ספדה, מפקדי וחיילי הגדוד.

גדוד "לביא", שהוקם בשנת 2001, נסגר בעקבות שינויים ארגוניים בצה״ל. הגדוד הוא הצעיר מבין גדודי חטיבת "כפיר", ובמהלך שנות פעילותו לקח חלק משמעותי בהגנה על אזרחי מדינת ישראל. לוחמי ומפקדי הגדוד נלחמו בטרור, ביצעו פעולות הגנה ושיא פעילותם היה לפני כשנה במהלך מבצע ״שובו אחים".

עם סגירתו של הגדוד נותרו בחטיבת "כפיר" חמישה גדודים- "שמשון", "נחשון", "דוכיפת", "חרוב" ו"נצח יהודה".

מפקד עוצבת "עידן", תת-אלוף אורן אבמן, אמר בטקס "הגדוד נסגר היום עקב שינויים ארגוניים בצה"ל והתאמת מבנה הצבא לאתגרים הניצבים בפתחו. גם בחודשים האחרונים שלו, המשיך הגדוד לקיים פעילות מבצעית משמעותית ולעמוד בכלל המשימות שהוגדרו לו ובכך גילו מפקדי הגדוד מנהיגות ראויה לציון".

מפקד חטיבת "כפיר", אלוף-משנה אשר בן-לולו, אמר כי היה לו לכבוד לפקד עם המג"ד על הגדוד שבו "כל לוחם הוא קודם כל בן אדם. לוחמי ומפקדי הגדוד והמשפחות השכולות יישארו חלק ממשפחת חטיבת 'כפיר'".

מפקד גדוד "לביא", סגן-אלוף שחר ספדה, אמר באירוע, "גדוד 'לביא', סיסמתנו היא ׳ערכים, לוחמים ומפקדים בראש׳. אתם הפכתם את הסיסמא לדרך חיים, למורשת ולאחוות לוחמים בשטח. אני גאה לעמוד בראש הגדוד שמפקדיו ולוחמיו מגנים על עם ישראל וארץ ישראל בכל רגע נתון".