פועלים בתקיפות ובנחישות
פועלים בתקיפות ובנחישותצילום: משרד הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ביקר הערב (רביעי) באוגדת יהודה ושומרון וקיבל סקירה ממפקדי הגזרה בעקבות הפיגועים האחרונים.

יעלון ביקר בין היתר בזירת הפיגוע בציר אלון, בה נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל, ובזירת הפיגוע באיזור ביתין, בו הותקפו אמבולנס ישראלי ורכב פרטי, ביריות.

אל הביקור התלוו גם הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, מתאם הפעולות בשטחים אלוף פולי מרדכי ומפקד אוגדת יהודה ושומרון תת אלוף תמיר ידעי.

במהלך הביקור אמר, "אנו נמצאים בשבועיים של אירועים הנובעים מאווירת הסתה ומהשראה שמקבלים המפגעים. אנחנו מנהלים מאמץ מודיעיני ומבצעי נרחב כדי להניח יד על המחבלים, ובמקביל מבצעים התאמה בפריסת הכוחות בשטח כדי לשבור את הרצף הזה. אנחנו פועלים בתקיפות ובנחישות אך גם באחריות ובשיקול דעת כדי להשיב את תחושת הביטחון לתושבים".

בכנס של המרכז למורשת מודיעין אמר הערב "הפיגועים אצלנו בשבועיים האחרונים, פיגועים של טרור פלסטיני, קשורים לרמדאן. האווירה לצערנו, ברמדאן, היא אווירה שבה מלהיטים את הרוחות לא רק נגד מדינת ישראל והיהודים, אלא בכלל נגד המערב, לצערנו.

"אם מסתכלים אחורה על החודשים האחרונים, על עשרות מחבלים של תשתיות טרור, בעיקר של חמאס ביהודה ושומרון, שנעצרו לפני שביצעו את זממם, ואני יודע גם על פי הניסיון שאנחנו בסופו של דבר מפענחים את הפיגועים האלה ומגיעים אל המחבלים ואל שולחיהם. אני מקווה שנעשה את זה מוקדם מאשר מאוחר. אני גם רוצה לנצל את ההזדמנות להביע תנחומים למשפחת רוזנפלד מכוכב השחר, שאיבדה את בנה מלאכי זכרו לברכה, ולאחל החלמה מהירה לפצועים.

"הבוקר גם היה פיגוע קשה ביותר בצפון סיני, במקרה זה ארגון שמשויך לדאעש תוקף עמדות, מחנות של כוחות הביטחון המצרי בצפון סיני וגרם לעשרות עשרות הרוגים. המחבלים שם חמושים במיטב אמצעי הלחימה, גם בתחום הנ"ט וגם בתחום הנ"מ, מעבר למכוניות תופת. ליבנו עם העם המצרי ועם משפחות ההרוגים".

נפתלי בנט: לא נזוז מכאן