גם בגוש עציון זוכרים את מלאכי
גם בגוש עציון זוכרים את מלאכיצילום: מחלקת הספורט גוש עציון

הפיגוע הקשה בצומת שבות רחל שבבנימין, בו נרצח על ידי מחבלים מלאכי רוזנפלד הי"ד ויחד איתו נפצעו עוד שלושה חבריו לקבוצת הכדורסל של היישוב כוכב השחר, הכה את רכזי הספורט במועצות האזוריות ביו"ש בתדהמה. 

מלאכי, יחד עם שלוש חבריו לרכב, עשה את דרכו לביתו שביישוב כוכב השחר, לאחר משחק כדורסל שהתקיים ביישוב עלי שבבנימין.

המשחק נערך בין קבוצת הכדורסל של כוכב השחר ובין קבוצת הכדורסל של גבעת הראל, במסגרת ליגת הכדורסל של בנימין, בו ניצחה הקבוצה מכוכב השחר.

בשיחה שערכו שלושת רכזי הספורט של המועצות האזוריות הם סיכמו ביניהם: 'לא נכנעים לטרור. ממשיכים לשחק, ממשיכים לקיים אירועי ספורט, ממשיכים לחיות'.

זאבי המאיר, מנהל מחלקת הספורט בבנימין, סיפר לערוץ 7, "על רקע האירוע הטראגי ובשיתוף עם החברים מכוכב השחר החלטנו להמשיך בשגרת המשחקים ולא להיכנע לטרור!".

"משחקי המחזור הקרוב ייפתחו בדקת דומיה והשחקנים יענדו סרטים שחורים. כמו כן גם בגוש עציון ובשומרון הפגינו סולידריות מרחיבת לב כשעשרות שחקנים בליגות המקומיות ענדו סרטים שחורים ופתחו את המשחק בדקת דומיה והתייחדות לזכר מלאכי הי"ד", הוסיף.

כפיר כהן, מנהל מחלקת הספורט של המועצה האזורית גוש עציון סיפר גם הוא על המחווה לזכרו של מלאכי.

"ליגת הנוער והבוגרים בכדורסל של אגף הספורט במתנ"ס החלה את פעילותה בימים האחרונים. כשותפים ואחים מצאנו לנכון להנציח את מלאכי הי"ד דווקא במגרש הכדורסל, זאת מכיוון שמלאכי ז"ל רצה כמונו לשחק כדורסל במסגרת ליגת ישובים של המועצה, כמו זו שבה שאנו משחקים", ציין כהן.

כהן הסביר כי הוא רואה "ערך נוסף וחשוב להנחיל לצעירים מעבר לספורט ולתחרותיות, וזהו ערך האחדות. כאשר מישהו מעם ישראל נפגע זה מרגיש כאילו זה במשפחה שלך".

"אני קורא מכאן לכל התושבים בבנימין ובגוש עציון להמשיך ולקיים אירועי ספורט ואירועים בכלל. זו התשובה הניצחת לכל מבקשי רעתינו", הוסיף כהן.

מאיר ברכיה מנהל מחלקת הספורט בשומרון סיפר על ה"אני מאמין" שלו, ועל מה שהביא אותו להקים ולקדם את הספורט בשומרון, "הגירוש מגוש קטיף הביא אותנו להבין שמתייחסים אלינו בצורה שונה. המטרה שלנו בהקמת הליגות השונות הייתה להראות שאנחנו כמו כולם, חיים, נושמים ובועטים ספורט".

הפיגוע הרצחני עשוי להקשות מאוד על ברכיה ועל מחלקת הספורט בשומרון בכלל, שכן מרבית משחקי הקבוצה הייצוגית שלו, אליצור שומרון, מתקיימים מול קבוצות ערביות. בנוסף, גם המשחקים שאינם מול קבוצות ערביות בסכנה, מאחר שקבוצות רבות יפחדו להגיע למשחקים באולם הביתי של הקבוצה שבכפר תפוח. 

לדברי ברכיה, "אנחנו משחקים בטייבה ושם רואים שאין לנו קרניים, אנחנו אוהבים ספורט כמוהם בדיוק. בא הפיגוע הזה ומחזיר אותנו אחורה, קבוצות עכשיו יפחדו לבוא ולשחק מולנו. אבל שום דבר לא יעצור אותנו אנחנו נמשיך לקדם את הספורט ונגדיל את מספר הקבוצות בליגה שכולם רוצים לשחק בה".

ברכיה מדגיש כי הפיגוע הקשה בו נרצח מלאכי רוזנפלד ונפצעו חבריו לקבוצת הכדורסל, לא רק שלא יעצור אותו מלקיים אירועי ספורט אלא יגדיל ויקדם את הספורט בשומרון. "אני מבטיח שבעקבות הפיגוע, הליגה תגדל ל-16 קבוצות. יש אנשים שבונים יישובים לאחר פיגועים, אנחנו לא יכולים להקים יישובים מחדש, אבל כן לבנות את הליגה מחדש, לבנות ולהגדיל".

ברכיה סיפר כי מיד לאחר שפורסם דבר הפיגוע בכלי התקשורת דיברו על הדיווחים על אירוע ירי בשומרון, שכן שם לא הבחינו בין בנימין לשומרון. ברכיה קיבל עשרות טלפונים והודעות, וכשנודע לו כי הנפגעים הם שחקני כדורסל מקבוצת כוכב השחר שבבנימין, זה הכניס אותו ואת שחקניו בליגה לפרופורציה ולהבנת החשיבות בקיום משחקים ספורטיביים והוגנים.

"בלא מעט משחקים ישנן יריבות מעבר למגרש הספורט, לאחר הפיגוע כולם דיברו על כך שקיבלו פרופורציה. פתאום הבנו שבקיום האירועים הללו, אנחנו נותנים חיים לשומרון בשעות הלילה כשנוסעים על כבישים מבודדים בהם לא ניתן לראות יותר מכלי רכב ספורים על הכביש בשעות האלה", הוסיף.

זאבי המאיר סיכם ואמר כי "זהו שלב ראשון, ובעז"ה בקרוב מאוד נקדם יוזמות נוספות בשיתוף המשפחה וגורמים נוספים להעצמת הפעילות והנצחה של מלאכי הי"ד".

ליגת הנוער, גוש עציון
ליגת הנוער, גוש עציוןמחלקת הספורט, גוש עציון
קטרגל שומרון, עינב מול נופים
קטרגל שומרון, עינב מול נופיםמחלקת הספורט, שומרון
ליגת שומרון, עץ אפרים מול תפוח
ליגת שומרון, עץ אפרים מול תפוחמחלקת הספורט, שומרון