בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (חמישי) בקריית הסייבר 'קדמה' בבאר שבע והתייחס למתקפה הקטלנית של דאע"ש בסיני אתמול.

"עד לפני כמה חודשים, כשאמרנו שדאע"ש מבצע פעולות על גבולותינו, היו אנשים ספקנים, והנה אנחנו רואים לנגד עינינו את דאע"ש פועל באכזריות בלתי רגילה גם בגבולנו הצפוני וגם בגבולנו הדרומי", ציין נתניהו.

ראש הממשלה אמר כי "לבנו עם העם המצרי ואנו שולחים את תנחומינו לממשלת מצרים ולבני המשפחות שיקיריהם נפלו במאבק עם הטרור האכזרי".

נתניהו קשר את האירועים למו"מ בין אירן למעצמות בנוגע לתכנית הגרעין, "הפעולות שאנו רואים מדאע"ש הן כאין וכאפס לעומת היכולות שבונה המשטר האירני. ברור שלא היה מישהו שחושב במוח צלול לתת לדאע"ש נשק גרעיני, אבל בשיחות שמנהלות המעצמות כרגע עם אירן הן נותנות לה, למדינה הקיצונית הזאת שמפיצה טרור ברחבי העולם, את היכולת לפתח ארסנל של נשק גרעיני, של הרבה מאוד פצצות גרעין עם כלי השילוח שלהם – טילים ארוכי טווח, ולכן אנחנו עומדים כאן בפני שני איומים: האיום של דאע"ש, האיום של אירן".

לדבריו, "אנחנו לא צריכים לחזק אחד על חשבון השני, אנחנו צריכים להחליש את שניהם ולמנוע את התוקפנות ואת ההתחמשות של שניהם. אני אומר לכם שאל מול כוחות החושך הללו שמדכאים זכויות אדם ורוצחים אנשים ותולים אותם בכיכרות העיר – אל מול הכוחות האלה אנחנו מקדמים כאן בקריית הסייבר בבאר שבע קדמה".