אמא שלי
אמא שליצילום: יח"צ

הסרט החדש, "אמא שלי" (Mia Madre), סרטו של הבמאי האיטלקי נני מורטי, יפתח את פסטיבל הקולנוע ה-32 ירושלים ויוקרן בבכורה ישראלית בבריכת הסולטן, חודשיים בלבד לאחר שהוצג בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן.

באירוע הפתיחה החגיגי ישתתף השחקן ג'ון טורטורו, המככב בסרט.

נני מורטי נחשב לאחד הבמאים המוכרים והאהובים ביותר. הוא חתום על כמה מיצירות המופת של הקולנוע האיטלקי בעשורים האחרונים, בהן "יומני היקר" (1993) ו"חדרו של הבן" שגרף את דקל הזהב בפסטיבל קאן ב-2001. ג'ון טורטורו, אחד השחקנים האמריקאים האהובים והמוערכים, החל את דרכו הקולנועית בשנות ה-80 עם ”שור זועם” של מרטין סקורסזה. הוא הפך גם לשחקן "הבית" של במאים גדולים כמו האחים כהן וספייק לי. לצד המשחק הוא גם ביים חמישה סרטים, בהם "מאק - האיש והחלום" שזיכה אותו בפרס מצלמת הזהב בפסטיבל קאן.

ב"אמא שלי", שב המאסטר האיטלקי למחוזות האוטוביוגרפיים שאפיינו את עבודתו המוקדמת יותר, ומגיש דרמה קומית ומרגשת, שזכתה לתשואות ולביקורות חמות ואוהבות בפסטיבל קאן.

הסרט מביא את סיפורה של מרגריטה, במאית איטלקיה מפורסמת שבעיצומם של צילומי סרט חדש מנסה להתמודד עם השחקן הראשי בסרטה (ג'ון טורטורו) - אמריקאי מעצבן אך שובה-לב עם נטייה להגזמות. במקביל ללחצים על הסט היא נאלצת להתמודד גם עם מצבה הבריאותי של אמה המבוגרת, המאושפזת בבית החולים, ועם בתה המתבגרת. אחיה (נני מורטי) נמצא שם לצדה כדי לעזור ולתמוך, אבל מהר מאוד מתברר לה כי לא ניתן לבודד את חייה האישיים מהעבודה על הסרט.

נועה רגב, מנכ"לית הפסטיבל: "הבחירה בסרט "אמא שלי" מהווה מחווה לדמותה מעוררת ההשראה של ליה ון ליר, מייסדת הסינמטק אשר הלכה לעולמה השנה. מדובר בסרט עצוב ומצחיק כאחד, המבטא את המורשת ליה בכל הנוגע לאהבת האדם ולאהבת הקולנוע".

פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים השנה בתאריכים 9-19 ביולי 2015 בסינמטק ירושלים ובאתרים נוספים ברחבי העיר. בפסטיבל יוצגו השנה למעלה מ-200 סרטים בבכורות של קולנוע ישראלי ובינלאומי עדכני ואיכותי.

הפסטיבל מתקיים בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע – משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, מועצת הפיס לתרבות ואמנות, הקרן לירושלים, קרן ון-ליר וקרן משפחת אוסטרובסקי.