כבר אי אפשר להיות עצוב? טיבי
כבר אי אפשר להיות עצוב? טיביפלאש 90

חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה הערבית המאוחדת קורא לקהילה הבינלאומית להחרים את מוצרי ההתנחלויות ולהפעיל לחץ בינלאומי מוסרי ומדיני כדי להביא את ישראל לנטוש את מדיניותה הגזענית כלפי הפלסטינים.

בראיון לסוכנות ידיעות טורקית במוסקווה אמר טיבי השוהה במוסקבה לרגל כינוס העוסק בתהליך המדיני, כי על הקהילה הבינלאומית להדק את החרם המוטל על מוצרי ההתנחלויות כפי שהיה נגד משטר האפרטהייד בדרום אפריקה.

לדבריו, ההתנחלויות הן מכשול בפני יישום פתרון שתי המדינות, ופוגעות במצבם של ערביי ישראל נגדם מיושמת מדיניות גזענית.

בהתייחסו לתהליך המדיני, אמר חה"כ טיבי כי הוא אינו סבור שניתן בעת הנוכחית לקיים מו"מ עם רה"מ בנימין נתניהו, שכן הוא סבור שהזמן פועל לטובתו, ולכן נוקט סחבת במטרה להמשיך את הסכסוך ככל האפשר עד אשר יצליח לשנות את המצב בשטח ויכפה עובדות חדשות. לדבריו, רה"מ נתניהו עושה שימוש אסטרטגי מושכל במשיכת הזמן לצרכיו המדיניים, ומדיניות ההתפשטות שלו הפכה גלויה.

עוד אמר חה"כ טיבי, כי קיימת חשיבות רבה שהישראלים ישאו בתוצאות מעשיהם. הוא ציין, כי בפני הממשלה הישראלית עומדות שתי אפשרויות והן: פתרון שתי המדינות או פתרון של מדינה אחת, ונראה שרה"מ נתניהו בוחר באופציה שלישית והיא – לשמר את הסטטוס קוו, העמקת הכיבוש וכפיית עובדות בשטח באמצעות משטר אפרטהייד.