ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפניצילום: פלאש 90

בפעם השניה בשבועיים האחרונים דחתה וועדת השרים לחקיקה את הדיון בחוק הונאה בכשרות שמחולל מתחים בין מרכיבי הקואליציה.

הסיבה: היועץ המשפטי לממשלה ופקידי האוצר טענו כי במידה וחוק ההונאה בכשרות יעבור במתכונתו הנוכחית הוא עלול לפגוע ברפורמת הקורנפלקס המבקשת להקל על יבוא מזון לארץ.

שר הכלכלה אריה דרעי הורה בתגובה להקים צוות משותף לאוצר ולמשרד הכלכלה שינסה לרבע את המעגל ולהגיש בשבועות הקרובים הצעת חוק שלא תפגע ברפורמת יבוא המזון.

מי שזעם על הסרת החוק מדיוני ועדת השרים לחקיקה הוא יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שביטל פגישה עם אנשי האוצר בשל דחיית חוק הכשרות.

לטענתו, הדחייה מיותרת, וזאת, לאחר שהפשרה שהציע התקבלה על ידי כל הצדדים. לדבריו גם אין כל פגיעה ברפורמת הקורנפלקס. "מדובר בדחייה מיותרת והיא בלתי מתקבלת על הדעת", מסר דוברו.

על הצעת החוק חתומים חברי כנסת מיהדות התורה, מש"ס, מהליכוד, מהבית היהודי ואפילו מישראל ביתנו, אולם כזכור, סיעת 'כולנו' מתנגדת נחרצות לחוק, ובשל כך ההצעה נדחתה על הסף בשבוע שעבר כדי לנסות להגיע לפשרות בין סיעות הקואליציה סביב החוק.

הבוקר דיווחנו בערוץ 7, כי בצל הפולמוס סביב חוק הכשרות של ח"כ יואב בן צור (ש"ס) המבקש לתת סמכות בלעדית לרבנות הראשית בהענקת תעודות כשרות - הציג גפני מתווה מרוכך יחסית לחוק. המתווה מכיל שינויים קלים על פני הצעתו של ח"כ בן צור סביב הסעיף העוסק בהגבלת מתן הפרשנות במונח 'כשר', ועשוי היה לאפשר לסיעת כולנו ליישר עמה קו ולא להטיל עליה ווטו.

כאמור, בשל התנגדות היועץ המשפטי ופקידי האוצר - הדיון בחוק נדחה לפי שעה פעם נוספת.