איילת שקד
איילת שקדצילום: דודי ועקנין, פלאש 90

יממה לאחר קבירת הרפורמה בגיור, שרת המשפטים איילת שקד מאשימה את הליכוד בכניעה לסיעות החרדיות.

"נתניהו סגר על הראש שלנו עם החרדים בגלל הלחץ מליברמן באופוזיציה", אמרה שקד בראיון לקלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל וטענה כי כבר מרגע הקמת הממשלה ברור היה כי התיקון לחוק הגיור יפול.

"שלוש אפשרויות עמדו לפנינו: לגרור את המדינה לבחירות נוספות, לדרוש משהו ערכי ואחר, משרד המשפטים, או להקים ממשלה עם הרצוג. במציאות שנוצרה זו הבחירה הנכונה".

שקד תקפה את התנהלות מפלגת השלטון ואת יחסיה עם המפלגות החרדיות. "הליכוד, בניגוד לעמדתנו, מכר את הכל לחרדים, צריך להגיד את האמת. זאת היתה המציאות של המשא ומתן קואליציוני. כל האשמות נובעות מזיכרון קצר, אני לא רואה איך יכולנו לעשות את זה אחרת בסיטואציה שנוצרה".

שקד הסבירה כי היא רואה בתיקון לחוק הגיור חלק מקיום ההסכם הקואליציוני והוסיפה כי ממשלה שלא מקיימת את ההסכם אין לה שום זכות קיום. "הבחירה להיכנס לממשלה בתנאים הללו היא האופציה טובה ביותר, והיא המקובלת גם על בוחרינו".

שרת המשפטים הצהירה עוד כי מעתה והלאה לא יתקבלו עוד החלטות בנושאי דת ומדינה ללא הסכמה מלאה של הבית היהודי. "כל עניין דת ומדינה דורש הסכם של כל סיעות הקואליציה. במידה והחרדים ירצו לקדם משהו והבית היהודי יתנגד, הוא לא יקרה".

בהמשך הראיון סיפרה שקד על דרישותיה לקראת מינויו של היועץ המשפטי לממשלה. "אני רוצה יועץ משפטי שיאפשר למדינה לבצע את מדיניותה לפי החוק. זה תפקידו של יועץ משפטי.

"בנוסף, יועצים משפטיים של המשרדים כפופים אליו והם עובדים עם השרים. יועץ משפטי טוב אומר- כן, בא נראה איך עושים את זה. יועץ משפטי רע אומר, לא". שקד הבהירה כי תבחן את אופציית פיצול התפקיד, אך זה יקרה רק לאחר שיכנס יועץ משפטי חדש לתפקיד.