יהודי אחד מול אלף מוסלמים

איש הר הבית, ויו"ר הקרן למורשת הר הבית, יהודה גליק, ביקר בשבוע שעבר באיסטנבול והיה אורח כבוד בסעודת איפטאר בהשתתפות כ-1,000 אנשי דת מוסלמים.

גליק הוזמן על ידי מנהיג מוסלמי בעל שם עולמי, עדנן הוקטר כדי להשתתף במפגש של אנשי דת. במהלך הכנס ביקשו אנשי הדת להביע את עמדתם החד משמעית שאלימות מכל סוג שהוא מהווה פגיעה בשם האל ואין לאף אחד רשות לפגוע ביהודי.

בראיון לערוץ 7 מספר גליק כי לא פחד לנסוע למדינה מוסלמית ואישר את ההזמנה באופן מיידי (לאחר שעדכן את משטרת ישראל), "היה לי רכב משוריין ושני מאבטחים עם כלי נשק צמודים שליוו אותי לכל מקום, מה שהייתי חולם שיהיה לי פה בארץ".

על התגובות שקיבל מהמוסלמים שפגש אמר, "כולם ידעו מי אני ואף אמרו לי שהתפללו לרפואתי. כל מי שפגשתי גינה באופן גורף את המעשה של ניסיון ההתנקשות בי וטען שהמחבל שניסה להתנקש פגע בראש ובראשונה באסלאם, חלקם אף ציטטו מהקוראן שבו כתוב מפורשות שבשם הנביא מוחמד יש לכבד יהודים ואין לפגוע בהם".

גם על המאבק בהר הבית לא קיבל ביקורת, "הם מכבדים את העובדה שאני מקפיד, שאין לי רצון לפגוע בתפילת מוסלמים שבהר ולא רואים שום סיבה שגם יהודים ונוצרים יתפללו בהר הבית".

גליק מספר כי המצב המדיני בטורקיה לא פשוט ,"יש שם תקופה רגישה מבחינה מדינית. אני לא באתי לייצג את מדינת ישראל אבל מבחינתי הר הבית הוא בית של כולם ואני מאמין שאנחנו כאנשי ה' צריכים להוביל שיח של מאמינים שבו תורת ישראל היא תורת שלום כשמו של ה'".  

היו התנגדויות או מחאות שם בגלל ביקורך? "במהלך שהותי שם לא נתקלתי בהתנגדויות. מאוחר יותר ראיתי מספר אתרי אינטרנט של מוסלמים של ימין קיצוני שגינו את ההזמנה וטענו שלא יכול להיות שגורמים מוסלמים מזמינים אדם שמבזה את האסלאם אך גם הייתה תקשורת טורקית שסיקרה את בואי בצורה הוגנת".

לערוץ 7 נודע כי היו פניות לנשיא טורקיה, ארדואן שלא יאפשר את כניסתו של גליק לטורקיה.