הטקס בהר הרצל

טקס האזכרה לחללי מבצע "צוק איתן" נערך הערב (שני) בהר הרצל בירושלים, בהשתתפות , נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון.

הנשיא אמר בטקס כי "מדינת ישראל לא תוכל להיות בת ערובה לאויב הבז לחוק הבינלאומי ובז לדמוקרטיה".

"צה"ל פעל במוסריות שאין שניה לה"

ריבלין הוסיף, "יקירנו חסרים לנו וכמובן גם לכם משפחות יקרות. זו הייתה מערכה מוסרית צודקת של מדינה ריבונית המבקשת להגן על אזרחיה. ילדים נשים וזקנים ישבו במקלטים".

ראש הממשלה הדגיש בדבריו, "תדע כל וידע כל אב שחיי כל חייל יקרים לנו. איננו ששים אלי קרב אבל לא נהסס להגן על עצמינו. אנחנו מקדשים את החיים ואויבנו מקדשים את המוות".

"בנינו יצאו למלחמה כשהם ידעו שעם שלם עומד מאחוריהם. מפקדים סיפרו לי שהדביקו על קירות החפ"ק מכתבים ששלחו להם ילדי ישראל", סיפר נתניהו, "הערבות ההדדית נתנה להם כוח נוסף ללחום ולהכות באויבנו".

"הם עשו זאת תוך הקפדה יתרה על חוקי המלחמה וזו במערכה מורכבת מול אויב שירה במכוון טילים על ערינו והסתתר במכון מאחורי אזרחים פלסטינים. מול זה פעלו חיילינו בצורה מופלאה, בגבורה עילאית, במנהרות, בבתים בפרדסים ובכל מקום, במוסריות שאין שניה לה".

ראש הממשלה אמר, "נעשה הכול כדי להשיב הביתה את סמ"ר אורון שאול הלוחם המצטיין והאהוב, את סגן הדר גולדין המפקד הנערץ שסחף אחריו את לוחמיו, זוהי חובתנו הבסיסית להם ולמשפחותיהם".