שר הכלכלה אריה דרעי
שר הכלכלה אריה דרעיצילום: פלאש 90

שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, אריה מכלוף דרעי, נפגש היום (שני), עם שגריר סין בישראל מר ג'ן יונגסין בלשכתו בירושלים. השר והשגריר, שנפגשו היום לראשונה, דנו בין היתר בנושא הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לסין.

השר דרעי ציין את רצונה של ישראל לכונן הסכם זה עם סין והשגריר חזר על מחויבות סין להתחיל משא ומתן על ההסכם, כפי שהוכרז על ידי ראש ממשלת סין מר לי קאצ'יאנג בחודש מרץ האחרון במהלך סקירת דו"ח עבודה שהעביר מול הקונגרס הסיני.

שני הצדדים הדגישו את הרצון ההדדי לחיזוק הקשרים ולהרחבת היקף ההשקעות הסיניות בישראל שהגיע עד כה ל- 6 מיליארד דולר. כמו כן הסכימו הצדדים כי הסכם אזור סחר חופשי יהווה קפיצת מדרגה ביחסי שתי המדינות ויביא תועלת כלכלית ממשית לשני הצדדים.

השר דרעי ציין כי "משרד הכלכלה מרכז מאמצים כדי לקדם ולהרחיב את יחסי הסחר בין שתי המדינות ולשם כך מפעיל מגוון כלים לתמוך בחברות הישראליות בפעילותן עם סין כמו קרנות ייעודיות לביצוע פרויקטים בסין, קידום משלחות נכנסות ויוצאות וכמובן הנספחים המסחריים המוצבים בסין".

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, שיוביל את המשא ומתן על הסכם אזור סחר חופשי עם סין, נמצא כיום בהכנות למו"מ ובהתייעצויות עם גורמי הסחר והתעשייה לגבי האינטרסים הספציפיים של ישראל במו"מ.