האדמו"ר מסערט ויז'ניץ
האדמו"ר מסערט ויז'ניץצילום: חדשות 24

האדמו"ר מסערט-ויז'ניץ, רבי אליעזר הגר, הלך לעולמו הערב (שלישי) בגיל 91.

האדמו"ר לקה בלבו ונפטר בביתו ברמת ויז'ניץ שבחיפה. מועד הלוויתו טרם נקבע.

רבי אליעזר הגר נולד ברומניה לאביו האדמו"ר רבי ברוך הגר. הוא עלה לארץ ישראל בשנת תש"ז (1947), נעצר בנמל חיפה ונכלא במחנה המעצר בעתלית.

לאחר שחרורו בהיותו אברך בחיפה התגייס לפלוגה הדתית של ההגנה בעיר. הוא השתתף בין השאר בקרבות מלחמת העצמאות ברמת יוחנן, שבהם נפצע. מפקדו אמר עליו שהוא "גילה התלהבות אומץ והקרבה".

בשנת תשי"א (1951) נישא לרבנית חיה צירל, בתו של הרב שלום עוזר ברוין. כשנה לאחר פטירת אביו מונה ליורשו. 

לפני כשנתיים אושפז בבית חולים לאחר בעיות בגבו ומאז נחלש כוחו. האדמו"ר מיעט להופיע בציבור והנהגת החסידות נתונה בידי בנו הרב יעקב הגר.

בחיפה מספרים עליו כי הוא טיפח את מלחין החצר שלו ר' חיים בנט והשפעת שיריו פרצו לא רק את גבולות החסידות אלא הפכו לנכסי צאן ברזל של הציבור הדתי כולו. שירי "רננו חסידים" ו"רננו ילדים" חדרו עמוק מאד והשפיעו גם על נוער בני עקיבא השפעה גדולה לאין שיעור.

הנה אנכי שולח לכם, והיה בעת ההיא, שמע קולנו, מכניסי רחמים, טוב להודות לד', פתחו שערים ויבוא גוי צדיק, היו לשירי הבר מצווה השמחות ותפילות הימים הנוראים של נוער ובוגרי בני עקיבא. "הציבור הדתי לאומי בפרט בחיפה באותם ימים היה מאד בדלני ומאד לא פתוח לקבל, בעיקר בשל רגישות נושא אי השירות בצה"ל. לכן זה אורח פלא של ממש שהמוזיקה של סערט ויז'ניץ הפכה למיינסטרים בשמחות של ילדי בני עקיבא של אז", מספר אחד ממכיריו.

"בלילות שבת פרשת בשלח היינו יורדים נערים ומשפחות בני עקיבא מרוממה ואחוזה ל-45 דקות הליכה לרמת ויז'ניץ לטיש של הרבי. מאחוריו עומד המלחין הייחודי ר' חיים בנט, ושרים שירי שירת הים. ליד הרבי ישב יהודי נמוך קומה מגולח לְמִשְׁעִי ולראשו כיפה לבנה סרוגה גדולה הלא הוא דו"ז משה מנסבך ז"ל ואני זוכה לשבת לידו. הלקחו של הרבי הינו אבידה גדולה לא רק לחסידות סערט ויז'ניץ ולחיפה אלא למציאות הישראלית כולה".