תושבים מתל אביב התקשרו למוקד "יד לאחים" והזעיקו את פעילי הארגון למרכז העיר לאחר שמיסיונרים חילקו ספרי תהילים מזויפים.

פעילי השטח של "יד לאחים" מיהרו לאסוף את ספרי התהילים המזויפים מידי העוברים והשבים ולהזהירם לבל יתפתו לקחת אותם לידיהם.

בעטיפת הספרים, במהדורת-כיס, נכתב באותיות קידוש לבנה "תהילים", ומתחת בעיגול: "טעמו וראו כי טוב ה', אשרי הגבר יחסה בו". בתחתית הכריכה הקדמית נכתב "ברוך הבא בשם ה'" ובמרכזה ציור של כתר. שום אלמנט מחשיד או מסגיר את התוכן האמיתי של הספרונים לא הופיע בכריכה.

עלעול קל בתוכן של החוברת לא הותיר מקום לספקות. בין פסוקי התהילים כביכול הופיעו מסרים מיסיונריים חד משמעיים על התגלותו של ישו והחובה להאמין בו וללכת שבי אחריו.

צילום: חיים קאהן
צילום: חיים קאהן

פעילי "יד לאחים" החלו לאסוף את הספרונים מידי העוברים והשבים שהספיקו לקבל אותם מהמיסיונרים. במקביל, הבהירו בקול לכל מי שנקלע למקום מה בדיוק מכילים הספרונים המתחזים לתהילים. בשלב מסוים נאלצו המיסיונרים לעזוב את המקום.

ב"יד לאחים" אמרו לאחר מכן כי שוב הוכח שהמיסיונרים אינם בוחלים בשום אמצעי, פסול ומפוקפק ככל שיהיה על מנת להוליך שולל יהודים תועים ולהעבירם על דתם.

"הגיעה השעה", נאמר בהודעת יד לאחים, "לתקן את חוק המיסיון ולוּ כדי לשים קץ למעשי הונאה נקלים מסוג זה שממשיכים להינקט בידי המיסיונרים באין פוצה פה ומצפצף. חובה לשים לכך קץ. אין דרך אחרת מלבד חוק שיאסור את הפעילות הזו ויפה שעה אחת קודם".