ילדי חמאס
ילדי חמאסצילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90

אם עד היום הקפידה תנועת החמאס להפוך את מחנות הקיץ לנערים למוקד אימון והכשרה צבאית, הרי שהשנה מרחיבה התנועה את פעילותה הזו ומצרפת אליה גם נערות.

על פי דיווח של מכון ממר"י לראשונה מאז החל חמאס להפעיל את מחנות חלוצי השחרור הבטיחו ראשי התנועה כי יפעילו מחנות מיוחדים לנערות.

דובר התנועה, מושיר אל-מצרי, הצהיר כי "בשנה זו יתקיימו אימונים צבאיים לנערות, בהם ישאו נשק. הדבר לא מוגבל לגברים בלבד". בממר"י מעירים כי עם זאת, חמאס טרם פרסם פרטים על מחנה לנערות.

עוד מציינים במכון כי חמאס מפעיל גם דף פייסבוק שכותרתו "מחנות חלוצי השחרור לנערות". בראש הדף מופיעה ההבטחה "חכו לנו", אולם נכון לעכשיו הדף מסתפק בפרסום תעמולה חמאסית ולא מעבר לכך.

על התוכן הצפוי למשתתפי המחנות ניתן ללמוד מפרסומי הגיוס לנוער שהופצו באמצע החודש הקודם ביומון 'פלסטין' שדיווח כי "גדודי החלל עז אל-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של תנועת חמאס, פתחה את הרישום למחנות הצבאיים חלוצי השחרור במחוזות עזה. הגדודים קראו להירשם באמצעות מודעות מיוחדות שהפיצו במסגדים ובאתרים ציבוריים ברצועת עזה".

עוד נכתב בפרסומים כי המחנות יסווגו לארבעה: גילאי 15-17, גילאי 18-25, גילאי 25 ומעלה ומחנה לבוגרי המחזורים הקודמים. גדודי עז אל-דין אל-קסאם הדגישו כי "המחנות פועלים במסגרת בניית גרעין לפרויקט השחרור העתידי" ושהם יכללו "דרשות, מפגני גבורה, אימונים והתמקצעויות צבאיות, ירי בנשק חי, התמקצעות בשדאות, קורסים בהגנה אזרחית ועזרה ראשונה".

בממר"י מצטטים מודעות שהפיצו גדודי עז אל-דין אל-קסאם המכריזות על תחילת הרישום למחנות הקיץ ובהם מופיע גם ההמנון של המחנות, המנון שמשמעותו ברורה ונחרצת:

"מחנות חלוצי השחרור

בדרך ההתנגדות נצעד עד לשחרור

עינינו נשואות לעבר [מסגד] אל-אקצא השבוי

לא שכחנו את אסירינו, שחר החרות שלהם קרוב

השיבה לארצנו היא זכות שלא נוותר עליה

אנו [מגיעים] מעמנו ושבים אליו, דמנו מוקרב לגדול ולקטן".