מסגד
מסגדמרים אלסטר, פלאש 90

אתר המזוהה עם תנועת הפתח' מתח ביקורת על השימוש במסגדים לגיוס ילדים למחנות הקיץ הצבאיים של החמאס.

האתר, המצוטט בידי אנשי מכון ממר"י, קובע כי "רבים מהפלסטינים בעזה מתחו ביקורת על הפיכת המסגדים לאתרי רישום למחנות חמאס, כשהם מאשימים את התנועה בניצול בתי הפולחן למשיכת ילדים וגיוסם, ובהפקת תועלת מהנוכחות הגדולה של [ילדים] בתפילה לרגל חודש הרמדאן. למן הקמתו לקח חמאס את המסגדים כנקודת מוצא להגעה לתושבים, והוא גם כלא ועינה תושבים בתוך המסגדים במהלך ההפיכה שלו בעזה".

בממר"י מדווחים כי נקודות הרישום למחנות הקיץ שכאמור משמשים למעשה להכשרה צבאית של בני הנוער, פרושות ברחבי רצועת עזה, ובפרט במסגדים, וכוללות בדרך כלל שולחן רישום בו יושבים שניים או שלושה פעילים.

סביבתה של נקודת הגיוס מעוטרת בדגלי חמאס, שלטים וכרזות ענק של מנהיגי התנועה ובכירים בזרוע הצבאית שנהרגו. פעילי גדודי עז אל-דין אל-קסאם מבליטים את נוכחותם בנקודות הרישום ומקפידים להופיע בלבוש צבאי מלא, כשהם רעולי פנים וחגורים בציוד צבאי. הם גם מציגים לראווה את כלי הנשק שלהם או מניחים אותם על השולחן בעת הרישום, במקום בולט. כמו כן לצד פעילים חמושים שמבצעים את הרישום עצמו, בכל נקודות הרישום מסתובבים פעילים חמושים נוספים במגוון תלבושות צבאיות.

בממר"י מדווחים עוד כי בצילומים המופיעים בכלי התקשורת העזתיים וברשתות החברתיות נראים נערים הצובאים על נקודות הרישום. למרות שבאופן רשמי חמאס הכריז כי המחנות פתוחים לבני 15 ומעלה, ניכרת נוכחות רבה של ילדים ונערים מתחת לגיל זה בנקודות הרישום ובמסגדים בהם הוא נערך.